Zamestnávatelia budú mať lepší prehľad o vašich PN-kách! Sociálna poisťovňa zavádza novinku

, Redakcia

Sociálna poisťovňa odštartovala pilotný projekt, ktorý zamestnávateľom uľahčí prehľad o práceneschopnosti svojich zamestnancov a jej spracovanie. Ide o elektronickú službu, ktorá umožňuje automatický prenos dát o elektronickej PN (ePN) z portálu eSlužieb Sociálnej poisťovne priamo do mzdového softvéru.

Ako ďalej informuje Sociálna poisťovňa, služba, ktorá prináša benefity pre zamestnávateľov, je už vo vybraných softvéroch dostupná.

Zamestnávatelia, ktorí využijú túto elektronickú službu a integrujú sa do nej cez mzdový softvér, získajú vyšší komfort pri spracovaní práceneschopnosti svojich zamestnancov a zároveň ušetria čas, ktorý doteraz museli venovať kontrole ePN. „Už sa nebudú musieť prihlasovať na portál eSlužieb viackrát denne a kontrolovať, či tam pribudla ePN niektorých zamestnancov. Pri doterajšom postupe bolo navyše potrebné údaje o ePN prepisovať do mzdového softvéru, čo si najmä pri väčšom počte zamestnancov žiadalo osobitnú pozornosť, čas a spôsobovalo aj chybovosť pri prepise údajov,“ informuje hovorca Sociálnej poisťovne Martin Kontúr

Výraznou výhodou novej služby podľa poisťovne je, že zamestnávatelia si jedným klikom stiahnu a aktualizujú údaje o všetkých zamestnancoch, ktorí sú práceneschopní, a to priamo do výpočtu mzdy. Služba teda zabezpečuje automatizovaný prenos údajov, ktorý zamestnávateľom výrazne uľahčí ich prácu v mzdovom systéme. Zobrazovanie „péeniek“ na portáli eSlužieb a ich individuálna kontrola, samozrejme, zostávajú zamestnávateľom naďalej k dispozícii, dodáva Sociálna poisťovňa.

Čo má zamestnávateľ pre aktiváciu novej služby urobiť?  

Zamestnávateľ vypíše žiadosť, ktorá je dostupná v účte zamestnávateľa na Portáli eSlužieb a pošle ju naskenovanú cez svoju elektronickú schránku Sociálnej poisťovni. Zamestnávateľ sa tak stane novým B2B subjektom s prideleným identifikátorom B a môže začať výhody tejto služby využívať. Aktuálne je pilotný projekt otestovaný a prístupný cez softvéry Vema a Kros.

Sociálna poisťovňa zamestnávateľom odporúča, aby sa v prípade, ak ich mzdový softvér zatiaľ túto funkcionalitu neponúka, obrátili s požiadavkou priamo na poskytovateľa svojho mzdového softvéru.  

Poskytovanie tejto služby je prvý krok v novej koncepcii služieb Sociálnej poisťovne zameranej na prepojenie systémov externých klientov priamo so systémom eSlužieb.

Cieľom je, aby nové služby postupne umožnili klientom vykonávať svoje povinnosti voči Sociálnej poisťovni v podobnom rozsahu, ako na portáli eSlužieb. Takto sa klientom otvára ďalší kanál pre elektronickú komunikáciu so Sociálnou poisťovňou, ktorý prispeje k lepšiemu komfortu pri ich práci.

Viac o téme: elektronické služby , Martin Kontúr , práceneschopnosť , Sociálna poisťovňa SP , zamestnávatelia

Súvisiace články

Aktuálne správy