Apple sa ospravedlnil za reklamu na iPad a ruší plán na jej vysielanie v televízii

Americká spoločnosť Apple sa ospravedlnila za reklamu na svoj najnovší iPad Pro, ktorá naštvala množstvo umelcov a zákazníkov. Spoločnosť tiež uviedla, že nebude reklamu vysielať v televízii, ako pôvodne plánovala, uviedla agentúra Bloomberg.

Reklama, ktorá zobrazuje hydraulický lis, ktorý drví množstvo predmetov, ako hudobné nástroje, televízory, knihy, fotoaparáty, plechovky s farbou, vyvolala na sociálnej sieti negatívne reakcie. Video malo demonštrovať, ako bola kreativita stlačená do najnovšieho iPadu. Viacerí kritici však uvádzali, že reklama v skutočnosti zobrazuje, ako technológia likviduje kreativitu. Herec Hugh Grant ju dokonca označil za „ničenie ľudských zručností“.

Viceprezident Applu pre marketingovú komunikáciu Tor Myhren vo vyhlásení pre magazín AdAge uviedol, že kreativita je v DNA Applu a pre firmu je nesmierne dôležité navrhovať produkty, ktoré ju podporujú. „Naším cieľom je vždy oslavovať nespočetné množstvo spôsobov, akými sa užívatelia prostredníctvom iPadu vyjadrujú a uvádzajú svoje nápady do života. Týmto videom sme netrafili a je nám to ľúto,“ dodal.

Pod reklamou na sociálnej sieti X je množstvo negatívnych reakcií

Reklama má na účte na sociálnej sieti X generálneho riaditeľa Tima Cooka vyše 56 miliónov zobrazení. Je pod ňou množstvo negatívnych reakcií. Jeden používateľ napísal, že táto reklama ho účinne presvedčila, že pre svoj život potrebuje menej technológie, iní uvádzajú, že nenávidí produkty Applu, či že na ne mala reklama opačný účinok, než firma chcela.

Apple má vlastný marketingový tím, ktorý vytvára rad reklám firmy. Na niektorých kampaniach spolupracuje tiež s agentúrou Media Arts Lab. Nie je jasné, či reklamu pre iPad Pro vytvoril Apple alebo agentúra.

Apple v utorok predstavil tablet s novým čipom navrhnutým na úlohy umelej inteligencie. Snaží sa tak dohnať veľkých technologických konkurentov v závode o dominanciu v rozvíjajúcich sa technológiách. Nový iPad Pro má vylepšený displej a podľa vyjadrenia firmy je doteraz najtenším produktom Applu.

Viac o téme: Apple , iPad , marketing , negatívne ohlasy , reklama , tablet

Súvisiace články

Aktuálne správy