SZZV dnes pristúpilo k Etickému kódexu podnikateľov pre zavedenie eura v SR

Bratislava 28. novembra (TASR) – Slovenské združenie pre značkové výrobky (SZZV) dnes pristúpilo k Etickému kódexu podnikateľov pre zavedenie eura v SR. Pridalo sa tak k súčasným 20 signatárom, ktorými sú významné slovenské firmy, napríklad Orange Slovensko, Siemens, Coop Jednota či Slovalco. Podpísaním kódexu za SZZV to potvrdila predsedníčka jeho predstavenstva Drahomíra Mandíková.

"Vítam rozhodnutie SZZV pridať sa k signatárom. Združenie bude v súčasnosti najväčším signatárom a zároveň prvým podnikateľským združením, ktoré si osvojuje tento kódex a bude ho šíriť medzi svojich členov," uviedol na dnešnej tlačovej konferencii výkonný riaditeľ Podnikateľskej aliancie Slovenska (PAS) Róbert Kičina.

Cieľom tohto kódexu je napomôcť hladkému prechodu na euro tým, že sa vytvorí vo verejnosti pocit dôvery voči tejto udalosti. Vstup do eurozóny je pritom na Slovensku naplánovaný na 1. januára 2009. "Najväčšia obava je tu zo zvyšovania cien," pripomenul Kičina. Podľa neho však ide o neopodstatnenú obavu, pretože pokiaľ firmy pôsobia v štandardnom konkurenčnom prostredí, veľké cenové výkyvy si nemôžu dovoliť. "Ale je dobré, keď sa o tom hovorí a keď sa firmy dobrovoľne zaviažu, že to nezneužijú. Pomôže to vytvoriť dôveru vo verejnosti k zavedeniu eura," dodal Kičina.

Etický kódex podnikateľov pre zavedenie eura podpísali 28. apríla tohto roka na Úrade vlády SR vtedajší splnomocnenec vlády SR pre zavedenie eura Ivan Štefanec a viceprezident PAS Ladislav Mikuš. Podnikatelia sa v kódexe zaväzujú, že v súvislosti s prechodom na euro nebudú dodržiavať len legislatívne normy, ale aj neformálne etické pravidlá. Cieľom PAS je, aby sa k dokumentu pripojil čo najširší počet podnikateľov. Štefanec pri podpísaní dokumentu upozornil, že na ochranu spotrebiteľov budú vykonané ďalšie kroky, ako je dvojité oceňovanie od polroka 2008 do konca roka 2009 a intenzívnejší cenový monitoring, ktorý sa v tomto období bude vykonávať týždenne.

SZZV vzniklo v roku 1996 a je stavovskou organizáciou združujúcou výrobcov značkových výrobkov z oblasti rýchloobrátkového tovaru. Hlavnou prioritou združenia je harmonizácia národnej, európskej i medzinárodnej legislatívy v rámci ochrany značkových výrobkov a dodržiavanie zásad poctivej hospodárskej súťaže. SZZV je členom medzinárodných partnerských združení v zahraničí, napr. Európskeho združenia značkových výrobcov (AIM) alebo Svetovej asociácie zadávateľov reklamy (WFA).

UPOZORNENIE:

TASR ponúka k správe zvukový záznam.

Súvisiace články

Aktuálne správy