Národná diaľničná spoločnosť za prvý štvrťrok 2024 predala vyše 1,2 milióna diaľničných známok

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) za prvý štvrťrok tohto roka predala vyše 1,2 milióna kusov elektronických diaľničných známok (eDZ). Oproti rovnakému obdobiu minulého roka ide o nárast takmer 10 %. Najpredávanejšia v prvom kvartáli tohto roka bola 10-dňová diaľničná známka. NDS o tom informovala v piatok.

„Kým počas prvých troch mesiacov roku 2023 Národná diaľničná spoločnosť predala vyše 1,1 milióna kusov eDZ, za prvé tri mesiace tohto roka je to vyše 1,2 milióna kusov eDZ, čo predstavuje nárast o približne 104 000. Príjem z úhrady eDZ dosiahol 36,3 milióna eur, čo je takmer o 7 percent viac oproti prvému štvrťroku 2023,“ uviedla NDS. Pre zahraničné vozidlá bolo v prvom kvartáli 2024 zakúpených vyše 500 000 kusov elektronickej diaľničnej známky, čo predstavuje 40 % z predaja.

Väčšinu známok (približne 84 %) uhradili bezhotovostne. Cez internetovú stránku a mobilnú aplikáciu eznamka sa predalo 72 % diaľničných známok. Najlepšie sa za prvý štvrťrok tohto roka predávala 10-dňová diaľničná známka, z ktorej sa predalo takmer 570 000 kusov. Nasledovala 365-dňová známka (315 000 ks), ročná (273 000 ks) a 30-dňová známka (83 000 ks).

„Na tržbách mala najväčší podiel 365-dňová eDZ (15,8 milióna eur), čo predstavuje 43 % celkového príjmu z diaľničných známok za dané obdobie,“ informovala NDS.

Podvodné správy pýtajú peniaze za nevyplatené faktúry, nezaplatené pokuty či nedoplatky za diaľničnú známku

Diaľničiari tiež upozornili na podvodné správy, ktoré sa za posledné mesiace šíria. Informujú napríklad o nevyplatených faktúrach, nezaplatených pokutách či nedoplatkoch za diaľničnú známku. „Ich odosielateľom nie je Národná diaľničná spoločnosť a portál eznamka.sk. Tá posiela oficiálne SMS len v troch prípadoch, podaní žiadosti napríklad o opravu, pri zakúpení diaľničnej známky a pred vypršaním platnosti diaľničnej známky. Tieto správy nikdy neobsahujú link na webstránku,“ pripomenula NDS.

NDS prevzala od začiatku roka 2024 predaj elektronických diaľničných známok od dovtedajšieho sprostredkovateľa predaja, spoločnosti SkyToll. Za prevzatie NDS zaplatila 990 000 eur, informovali diaľničiari koncom minulého roka. NDS tak aktuálne spravuje online predaj a niekoľko stoviek predajných miest.

Viac o téme: diaľničné známky , maloobchodné tržby , Národná diaľničná spoločnosť NDS , podvodné správy , predaj

Súvisiace články

Aktuálne správy