Tržby ruského internetového obchodu Ozon v 1. kvartáli vzrástli až o 115 %

Ruský internetový obchod Ozon oznámil prudký nárast predaja v 1. štvrťroku 2020, až o 115 %, keďže obmedzenia týkajúce sa blokád spojených s pandémiou nového koronavírusu podporili elektronický obchod.

Konkrétne, tržby internetového predajcu v prvých troch mesiacoch 2020 vzrástli na 31,6 miliardy rubľov (404,37 milióna eur), uviedol Ozon a dodal, že za toto obdobie doručil 13,4 milióna objednávok. „V marci sa počet nových zákazníkov Ozonu zdvojnásobil oproti predchádzajúcemu roku a v apríli sa znova zdvojnásobil,“ uviedla spoločnosť vo svojom vyhlásení.
Ruské úrady zaviedli blokády na konci marca. Ľudia museli zostať doma, čo podporilo on-line nákupy aj v prípade tovarov každodennej potreby. Predaj v tejto kategórii podľa Ozonu vzrástol v 1. štvrťroku o 170 % na 6,1 miliardy RUB a počet objednávok vyskočil o 200 % na 5,5 milióna.
Po zmiernení blokád sa veľa ľudí vrátilo do tzv. kamenných obchodov, ale zároveň si milióny Rusov osvojili nový zvyk – radi nakupujú rôzne druhy výrobkov on-line a robia to častejšie, uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Alexander Šulgin. „Naša prognóza rastu o viac ako 100 % v tomto roku zostáva v platnosti,“ dodal
Moskva v utorok (8. 6.) zrušila prísne blokády po viac ako dvoch mesiacoch karantény.
Ozon, jeden z najväčších ruských on-line predajcov, začal ako kníhkupectvo, podobne ako globálny gigant Amazon, a neskôr rozšíril svoju ponuku o ďalšie druhy tovaru.
Rusko zaostávalo za svetom v on-line nakupovaní, ale v súčasnosti elektronický obchod v krajine zažíva prudký rast napriek stagnujúcemu hospodárstvu, ktoré čelí tiež sankciám Západu. Veľké vzdialenosti a nízka hustota obyvateľstva robia z elektronického obchodu v Rusku príťažlivú, a niekedy dokonca jedinú alternatívu.

Súvisiace články

Aktuálne správy