Európska únia sprísnila pravidlá pre čínskeho maloobchodného predajcu módy Shein

Európska únia (EÚ) v piatok formálne pridala čínskeho online predajcu Shein na svoj zoznam digitálnych spoločností, ktoré sú dostatočne veľké na to, aby podliehali prísnejším bezpečnostným pravidlám.

Shein je nízkonákladový online predajca, ktorý bol založený v Číne, no teraz sídli v Singapure. Pripojí sa tak k Facebooku, TikToku, X, YouTube a ďalším „veľmi veľkým online platformám“, ktoré majú viac ako 45 miliónov aktívnych užívateľov mesačne a preto sa na ne vzťahujú najprísnejšie digitálne predpisy bloku.

TikTok, ByteDance, Spojené štáty americké USA, zákaz, zákony
Foto: pixabay.com/8268513

Od konca augusta bude musieť Shein uplatňovať pravidlá podľa zákona o digitálnych službách (DSA). Tento prelomový nový zákon EÚ okrem iného vyžaduje od online platforiem zavedenie opatrení na „ochranu spotrebiteľov pred nákupom nebezpečného alebo nelegálneho tovaru, s osobitným zameraním na zabránenie predaju a distribúcii produktov, ktoré by mohli byť škodlivé pre maloletých“.Shein uviedol, že má v 27-člennej Únii približne 108 miliónov aktívnych užívateľov mesačne.Za hranicami EÚ čelil Shein tvrdej kritike a obvineniam, od údajného vykorisťovania svojich továrenských robotníkov s nízkymi mzdami, cez podporu hyperspotreby až po poškodzovanie životného prostredia.

Brusel rozšíril svoju právnu silu proti najväčším digitálnym platformám na svete a začal vyšetrovať platformy TikTok, X a čínskeho predajcu AliExpress.Očakáva sa, že ďalšia čínska nákupná aplikácia, Temu, bude pridaná tiež do zoznamu EÚ po tom, čo v apríli oznámila, že od vstupu na trh v Únii pred rokom má približne 75 miliónov aktívnych užívateľov mesačne.

V rámci DSA musia platformy posúdiť konkrétne riziká, ktoré pre práva a bezpečnosť Európanov predstavuje ich obsah alebo produkty na predaj (v prípade online trhovísk, ako sú Amazon a Shein) a predložiť správu regulačným orgánom.Na svoje náklady musia tiež raz ročne zabezpečiť externý audit na overenie, či dodržiavajú pravidlá.Najväčšie platformy musia tiež zvýšiť transparentnosť a poskytnúť prístup k svojim údajom výskumníkom, ktorých schválil Brusel.

Viac o téme: Čína , Európska únia EÚ , maloobchod , pravidlá , predaj , Shein

Súvisiace články

Aktuálne správy