Akcie spoločnosti Adidas strácajú po ohlásení tržieb za druhý štvrťrok. Tie síce vzrástli o 4 % na 5,51 mld. eur, ale odhad analytikov bol na 5,54 mld. Spoločnosť zaznamenala výrazný pokles z futbalu, zo svetového pohára.
Nemecká športová značka Adidas vo štvrtok oznámila sklamanie z predaja v druhom štvrťroku, potvrdila však, že v druhom polroku sa očakáva oživenie po tom, čo sa zastaví pokles v Európe a zotaví dlhodobo sa rozvíjajúca značka Reebok.
Akcie spoločnosti Adidas, ktoré ostatných týždňoch posilňovali aj kvôli zvýšeniu odhadov zisku konkurenta Puma, v skorých ranných obchodovaniach odpísali 1 %.
„V treťom a štvrtom štvrťroku uvidíme nárast, pretože bude mať menší vplyv náš dodávateľský reťazec. S výsledkami sme teda veľmi spokojní,“ uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Adidas Kasper Rorsted pre CNBC. "Pokračujeme v plnení toho, čo sme trhu sľúbili," dodal. Adidas už v marci varoval, že problémy s dodávateľským reťazcom zasiahnu rast tržieb v prvom polroku, konkrétne problémy, ktoré uspokojujú dopyt Severnej Ameriky po odevoch strednej triedy.
Spoločnosť uviedla, že v druhom polroku by sa jej predaj mal zrýchliť, čo by jej umožnilo potvrdiť celoročný výhľad rastu o 5 až 8 % a čistý príjem medzi 1,88 a 1,95 miliárd eur.
Štvrťročný čistý zisk z pokračujúcich operácií vzrástol o 10 % na 462 miliónov, pričom v elektronickom obchode tržby vzrástli o 37 %. Pri on-line predaji sú marže vyššie ako veľkoobchodné.
Aj značka Reebok rástla, o 3 %, čo bolo spôsobené popularitou retro štýlov, najmä v Severnej Amerike, kde značka získala ďalších 10 %, a podobne tomu bolo aj na rozvíjajúcich sa trhoch. "Samozrejme, sme veľmi radi, že sa Reebok vrátil k rastu v druhom štvrťroku, musíme však dosiahnuť udržateľný rast," uviedol Rorsted.
Predaj skupiny v Európe stagnoval a zotavoval sa z 3 % poklesu v prvom štvrťroku po tom, čo Adidas podnikol kroky na zníženie svojej závislosti na svojej módnej značke Originals a na zvýšenie predaja nových produktov.
Adidas obchodnú vojnu USA a Číny zatiaľ nepociťuje. „Stále vidíme len veľmi malý vplyv na nášho spotrebiteľa.“ Iné je to ale v prípade oslabenia juanu. Rorsted uviedol, že vyhliadky Číny na oslabenie jej meny by mohli mať „významný vplyv“ na výsledky firmy, 25 % podnikania má Adidas v Číne v miestnej mene. „Podľa môjho názoru by menová vojna nemala víťazov. Bude to strata pre všetky firmy aj regióny.“