Tržby reťazca reštaurácií McDonald’s zaostali za odhadmi, zákazníci šetria

Americký reťazec reštaurácií s rýchlym občerstvením McDonald’s v prvom štvrťroku zvýšil tržby o 1,9 percenta, čo je menej, než sa čakalo. Zákazníci menej míňajú za jedlo v reštauráciách. Na Blízkom východe sa firma uprostred konfliktu medzi Izraelom a palestínskym hnutím Hamas navyše potýka s bojkotom.

Analytici v ankete spoločnosti LSEG odhadovali, že tržby sa zvýšia v priemere o 2,35 percenta. Spoločnosť v poslednom roku zvýšila ceny v reakcii na rast nákladov, napríklad na vajcia a na ďalšie suroviny.

Finančný riaditeľ Ian Borden začiatkom marca varoval pred postupným poklesom tržieb v zahraničí za prvý štvrťrok. Zdôvodňoval to konfliktom na Blízkom východe a slabým rastom čínskej ekonomiky, pričom Čína je pre firmu druhým najväčším trhom po Spojených štátoch.

Zákazníci v moslimských krajinách už niekoľko mesiacov bojkotujú reštaurácie McDonald’s kvôli Izraelu

Zákazníci na Blízkom východe a v krajinách s moslimskou väčšinou, ako je Indonézia a Malajzia, už niekoľko mesiacov reštaurácie McDonald’s bojkotujú kvôli ich domnelej podpore Izraela. Bojkot sa začal už vlani v októbri, keď miestny izraelský franšízant spoločnosti McDonald’s oznámil, že poskytuje bezplatné jedlo izraelským vojakom zapojeným do vojny v Pásme Gazy.

Čistý zisk reťazca v prvom štvrťroku stúpol o sedem percent na 1,93 miliardy dolárov. Zisk očistený o náklady na reštrukturalizáciu potom predstavoval 2,70 USD na akciu. To bolo menej než predpoveď analytikov, ktorí očakávali 2,72 USD na akciu.

Viac o téme: Blízky východ , bojkot , gastro , Hamas , Izrael , McDonald's , reštaurácie , tržby

Súvisiace články

Aktuálne správy