Začali sa Národné dni na podporu ekonomiky Slovenska

Až 65 % spotrebiteľov nakupuje potraviny na Slovensku, pokiaľ ich má na výber a považuje ich za najkvalitnejšie. Ukázal to prieskum agentúry GfK pre občianske združenie Kvalita z našich regiónov, výsledky ktorého prezentovali v pondelok v Bratislave.
Ako uviedli predstavitelia občianskeho združenia počas Národných dní na podporu ekonomiky Slovenska, ktoré sa začali v pondelok a potrvajú do 21. októbra, každoročne sa do projektu zapája okolo milióna Slovákov. Za uvedené obdobie sa podarilo zvýšiť záujem spotrebiteľov o sledovanie krajiny pôvodu pri nákupoch o 60 %.
Prieskum tiež ukázal, že rovnaké percento ľudí sa doma, v práci i medzi priateľmi rozpráva o dosahu nákupného patriotizmu a kvalitu života. Za posledné dva roky sa o 4 % znížil počet tých spotrebiteľov, ktorým je jedno, z akej krajiny potraviny pochádzajú.
„Na základe výsledkov a zmien správania sa spotrebiteľov za posledných desať rokov si myslím, že dozrel čas na rozšírenie komunikácie so spotrebiteľmi o ďalšie súvisiace oblasti, ako je neplytvanie potravinami a podobne,“ zhodnotil Ladislav Csengeri z GfK Slovensko.

Súvisiace články

Aktuálne správy