Pokuta pre hotelový reťazec: 2,2 milióna za manipuláciu s recenziami TripAdvisor

, CNN Foto: tripadvisor

Meriton, jeden z najväčších hotelových reťazcov v Austrálii dostal pokutu 2,2 milióna dolárov za to, že sa snažil zabrániť negatívnym hodnoteniam na populárnych stránkach TripAdvisor. Informuje CNN.

Federálny súd v Austrálii uviedol, že spoločnosť Meriton Property Services porušila spotrebiteľské právo tým, že zabránila hosťom, ktorí si sťažovali alebo mohli mať negatívne skúsenosti, aby dostali pozývací e-mail, aby mohli ohodnotiť hotel na stránkach TripAdvisor.

Súd uviedol, že od novembra 2014 do októbra 2015 hoteloví pracovníci dali spoločnosti TripAdvisor falošné emailové adresy sťažujúcich sa zákazníkov, aby tieto emaily nedostali. Ak by došlo k závažnému narušeniu nehnuteľnosti, nepredložili by e-mailové adresy hostí.

"Toto správanie vytvorilo pozitívnejší alebo priaznivejší dojem o kvalite a komfortu ubytovania v ponúkaného spoločnosťou Meriton a malo za následok zníženie povedomia spotrebiteľov o prevalencii nedostatkov v ponuke služieb v nehnuteľnostiach spoločnosti Meriton," píše sa v súdnom rozhodnutí.

Súd uviedol, že správanie sa spoločnosti Meriton "pravdepodobne viedlo k zavádzaniu alebo klamstvu", pretože na stránkach TripAdvisor sa zvýšil počet kladných recenzií v porovnaní s tými negatívnymi, a dokonca sa zlepšilo celkové hodnotenie niektorých nehnuteľností na recenzných stránkach.

V prehlásení spoločnosť TripAdvisor uviedla, že sa o probléme dozvedela v októbri 2015 a "podnikla kroky na vyšetrovanie a samoreguláciu, pričom zabezpečila, aby všetky zistené problémy boli okamžite riešené a uspokojili prísne smernice spoločnosti TripAdvisor."

"Veríme v právo cestovateľskej komunity na zdieľanie svojich reálnych skúseností – pozitívnych aj negatívnych – a je nesmierne dôležité, aby sme aj naďalej boli cenným zdrojom informácií pre milióny ľudí, ktorí nás každý týždeň vyhľadávajú pri plánovaní a rezervácií. "

Okrem pokuty bolo spoločnosti Meriton zakázaná filtrovanie, výber alebo obmedzenie adries, ktoré poskytuje spoločnosti TripAdvisor na tri roky a bola jej nariadené vytvoriť pre svojich zamestnancov program na dodržiavanie predpisov a školení.

To, že sa firmy snažia získať pozitívnejší obraz u cestovateľskej komunity nie je nič nové, skúsila na tom postaviť svoj podnikateľský plán a jedna agentúra.

Súvisiace články

Aktuálne správy