Nálada nemeckých spotrebiteľov sa zlepšila

Hodnota indexu spotrebiteľskej dôvery, ktorý je zameraný do budúcnosti, pre mesiac január stúpla o 0,1 bodu na 10,8 bodu.

Nálada nemeckých spotrebiteľov v priebehu decembra zostávala na veľmi dobrej úrovni. Hodnota indexu spotrebiteľskej dôvery agentúry GfK, ktorý je zameraný do budúcnosti, pre január medzimesačne posilnila o 0,1 bodu na 10,8 bodu. Agentúra o tom informovala v piatok na svojej internetovej stránke. Ekonomické očakávania spotrebiteľov sa opäť zlepšili. Podindex, ktorý ich odzrkadľuje, stúpol o 0,9 bodu na na 45,2 bodu, čo je jeho najvyššia úroveň od júla 2014.

Očakávania nemeckých spotrebiteľov v oblasti príjmov sa zotavili z predošlého oslabenia. Ukazovateľ týchto očakávaní zreteľne posilnil, a to o 6,4 bodu na 54,3 bodu. Indikátor ochoty nemeckých spotrebiteľov uskutočňovať nákupy oslabil o 1,4 bodu na 57,1 bodu, ale je na veľmi dobrej úrovni. V medziročnom porovnaní je jeho hodnota vyššia o 9 bodov.

Súvisiace články

Aktuálne správy