Zisk Electroluxu v 3. kvartáli prekonal odhady

Švédsky výrobca domácich spotrebičov Electrolux v 3. kvartáli prekonal odhady analytikov a dosiahol väčší ako očakávaný nárast zisku. Pomohli mu nová škála produktov a efektívnejšie úsporné opatrenia, ktoré vykompenzovali slabšie výsledky v niektorých regiónoch.
Electrolux uviedol, že jeho čistý zisk za tri mesiace do konca septembra vzrástol na 1,42 miliardy švédskych korún (146,06 milióna eur) z 1,27 miliardy SEK pred rokom.
Tržby spoločnosti pritom klesli o 5 % na 29,31 miliardy SEK z 30,85 miliardy SEK v 3. štvrťroku roku 2016. Dôvodom bolo zníženie predaja veľkých spotrebičov v Severnej Amerike, ako aj cenové tlaky a prechod na nové produkty v tomto regióne.
Analytici, ktorých oslovila spoločnosť FactSet, predpovedali švédskemu koncernu čistý zisk 1,34 miliardy SEK a tržby 30,89 miliardy SEK.
Prevádzková marža Electroluxu v sledovanom období vzrástla na 6,7 % z 5,9 %.
Koncern pokračuje v znižovaní nákladov a snaží sa urýchliť tento proces. Najnovšie očakáva, že v tomto roku dosiahne redukciu čistých nákladov o 3 miliardy SEK. Predtým dosiahol úspory vo výške 2,3 miliardy SEK.
Dopyt po spotrebičoch v Európe bol v 3. kvartáli solídny, ale v Spojenom kráľovstve, na Blízkom východe a Afrike zostal slabý. Zníženie prevádzkových nákladov pomohlo spoločnosti eliminovať zdraženie vstupných surovín a výkyvy menových kurzov. Electrolux potvrdil výhľad pre európsky trh a očakáva rast predaja o približne 1 % v roku 2017.
Uvedenie nového sortimentu na trh v Severnej Amerike pod značkou Frigidaire prinieslo pozitívne recenzie od maloobchodníkov a spotrebiteľov. Ale dočasné problémy s dodávateľským reťazcom zasiahli objemy predaja počas 3. štvrťroka. Napriek tomu je vývoj na trhu so spotrebičmi v tomto regióne priaznivý a koncern potvrdil prognózu rastu pre severoamerický trh na úrovni 3 – 4 %.
V Latinskej Amerike sa dopyt po spotrebičoch zotavuje a objem predaja v Brazílii, Argentíne a Chile sa počas štvrťroka výrazne zlepšil.

Súvisiace články

Aktuálne správy