Metro po slabom štarte do vianočnej sezóny varuje pred poklesom zisku

Frankfurt nad Mohanom 6. decembra (TASR) - Nemecká sieť predajní Metro má za sebou slabý štart do vianočnej nákupnej sezóny.

Frankfurt nad Mohanom 6. decembra (TASR) – Nemecká sieť predajní Metro má za sebou slabý štart do vianočnej nákupnej sezóny. Reťazec preto upozorňuje, že jeho zisk za tento rok bude pravdepodobne nižší ako vlaňajší v dôsledku dlhovej krízy v eurozóne, ktorá núti spotrebiteľov, aby obmedzovali svoje výdavky. Táto správa vyvolal šok v maloobchodnom sektore.
Metro je štvrtý najväčší obchodný reťazec na svete, prevádzkuje predajne typu cash and carry, hypermarkety, obchody s elektronikou a domácimi spotrebičmi aj obchodné domy v 33 krajinách sveta, vrátane Slovenska.
"Pociťujeme dôsledky obmedzovania nákupov vo všetkých divíziách a krajinách," uviedol odchádzajúci generálny riaditeľ Metra Eckhard Cordes.
Vedenie reťazca upozorňuje, že ak budú vianočné nákupy aj naďalej slabé, jeho odbyt aj zisk pred úrokmi, zdanením a jednorazovými položkami budú tento rok nižšie ako vlani, hoci pôvodne sa očakával medziročný nárast príjmov minimálne o 5 %, a to dokonca aj bez dobrej vianočnej sezóny.
Hovorca Metra potvrdil, že zákazníci si strážia výdavky a zvlášť výrazne obmedzili nákup elektroniky a oblečenia. Slabé výsledky za uplynulý víkend, ktorý bol druhým víkendom tohoročnej vianočnej sezóny, prinútili Metro, aby varovalo pred nižším ako očakávaným ziskom. Reťazec pritom zvyčajne uverejňuje čísla z vianočnej sezóny až v januári.
Podľa analytikov toto varovanie nie je dobrou predzvesťou pre najväčších rivalov Metra – americký Wal-Mart, ktorý je najväčším obchodným reťazcom na svete, britské Tesco a francúzsky Carrefour, s veľkým zastúpením v krajinách eurozóny. Na druhej strane, Metro má vo svojom portfóliu veľa nepotravinárskych produktov, ktoré spotrebitelia ako prvé škrtajú z nákupných zoznamov.
"Pre Metro sú výsledky za 4. štvrťrok mimoriadne dôležité, pretože v tomto období generuje zvyčajne 70 % zo svojho prevádzkového zisku a z toho 50 % tvoria tržby z nepotravinárskeho tovaru," upozornil analytik spoločnosti Bernstein Chris Hogbin.

Súvisiace články

Aktuálne správy