Popri tradičných destináciách chcú Slováci aj novinky

Aj v roku 2015 uprednostnia Slováci pri výbere najmä letnej dovolenky tradičné destinácie, teda Turecko, grécke ostrovy, v Taliansku oblasť Sardínie a Kalábrie, severný Cyprus, ale aj Chorvátsko, ktoré je ľahko dostupné individuálnou dopravou alebo autobusom. Ukazujú to doterajšie výsledky predaja CK Satur.
Ako uviedla jej generálna riaditeľka Eleonóra Fedorová na stretnutí s novinármi, z pohľadu spôsobu predaja dovoleniek je aj naďalej dominantná forma predaja cez kamennú pobočku. Predaj online spôsobom, hoci neustále rastie, v roku 2014 predstavoval iba 10 %. „Nákup kompletnej dovolenky cez internet realizuje len menšina klientov, hoci ich počet medziročne rastie. V súčasnosti je však viac takých klientov, ktorí si cez internet dovolenku skôr vyhľadávajú, vyberajú, porovnávajú a získavajú referencie, avšak samotnú kúpu realizujú s predajcom na kamennej pobočke, ktorých počet neklesá,“ tvrdí šéfka CK Satur.
Podľa jej slov aj doterajšie predaje na tohtoročnú sezónu ukazujú na rastúci záujem Slovákov o dovolenku. Je za tým najmä čoraz širšia ponuka rodinných hotelov, pokles cien a ďalšie faktory. Väčší záujem je aj o hotely určené iba dospelým turistom, teda bez možnosti pobytu detí.
Čoraz väčšej obľube sa tešia poznávacie zájazdy ako v rámci Európy, najmä jej severnej časti, tak aj návštevy exotických krajín. Z európskych destinácií si Slováci zatiaľ najčastejšie vyberali Island, Taliansko, Škandináviu, Portugalsko a Rusko. Rodiny s deťmi v rámci first moment predaja najviac oslovil Londýn s Harry Potterom, Francúzsko s Disneylandom, Škandinávia s Legolandom, ale aj Dubaj so svojimi atrakciami a Jordánsko. Z exotiky sa najpredávanejšími krajinami s cieľom poznávania pre dospelých stali krajiny ako Kuba, Maroko, Čína, Srí Lanka a USA.
Aj cestovný ruch, ako zdôraznila Fedorová, prináša každý rok nové trendy v tejto oblasti a medzi tie najzaujímavejšie patria rastúci počet rodín s deťmi, ktoré sa vyberajú za poznávaním Európy aj exotiky, zvýšené nároky na kvalitu poskytovaných služieb, t. j. prevaha štvor- a päťhviezdičkových hotelov s all inclusive. Významným kritériom pri výbere dovolenky je dostupnosť free wi-fi.

Súvisiace články

Aktuálne správy