Seniori by sa mali mať na pozore: Slovenskom sa šíri nový hoax zameraný práve na nich!

, Redakcia

Prefíkaní podvodníci sa vynašli a opäť útočia na tých najzraniteľnejších. Podľa Telekomunikačnej únie Slovenskej republiky rastie počet prípadov, kedy sa nepoctiví podomoví predajcovia, alebo takzvaní „šmejdi“, snažia vylákať peniaze prostredníctvom šírenia nepravdivej informácie o prijatí nového zákona. Zameriavajú sa pritom najmä na starších občanov.

Nový hoax spočíva v tom že, podomoví predajcovia šíria nepravdivú informáciu o novom telekomunikačnom zákone, podľa ktorého je do roku 2025 každý občan povinný zabezpečiť si pripojenie do novej optickej siete a snažia sa tak o podpísanie novej zmluvy za cieľom neoprávneného obohatenia.

Rastie taktiež počet prípadov, kedy šmejdi potencionálnym zákazníkom tvrdia, že ich pôvodný poskytovateľ služieb ukončil činnosť a práve oni sú zástupcovia nového operátora, ktorý prevzal všetkých zákazníkov. Často používajú argumenty „o novom zákone“, „o dohode s obcou“, čím sa snažia dôverčivých ľudí nalákať na podpísanie novej zmluvy.

„Šmejdi sa zároveň snažia vyvolať pocit naliehavosti okamžite konať, napríklad ak teraz neuzavriete zmluvu, tak nebudete môcť ďalej používať internet a sledovať televíziu, teraz je zriadenie služieb za 1 euro a neskôr už budete musieť platiť až 300 eur,“ píše sa v správe Telekomunikačnej únie SR.

Podvodný trik používajú predajcovia aj v prípade, že záujemcovia váhajú kvôli viazanosti voči aktuálnemu operátorovi. Zraniteľných občanov klamlivo informujú, že všetky predchádzajúce záväzky voči aktuálnemu poskytovateľovi vyriešia za nich. V praxi však tieto sľuby ostávajú zväčša nesplnené a z obetí sa tak stávajú neplatiči. Nezaplatené faktúry tak musia neskôr uhradiť spätne.

Na pozore by sa mali mať najmä seniori. Práve na nich sa totiž šmejdi zameriavajú. Foto: pexels.com/Andrea Piacquadio

Rovnako tak rastie počet prípadov kedy boli zákazníkom poskytnuté iba neúplné informácie o cene či rozsahu služieb. V prvých mesiacoch si dotknutí zákazníci nemusia nič všimnúť, keďže platia zvýhodnenú cenu, no po uplynutí určitej lehoty prichádza tvrdé vytriezvenie pri skokovom zvýšení cien za poskytnuté služby.

Zachovajte pokoj

Podľa odporúčaní Telekomunikačnej únie SR je veľmi dôležité nekonať pod nátlakom a všetko si premyslieť s dostatočným časovým odstupom. Rovnako tak majte na pamäti, že poskytnuté informácie v ústnej konverzácii nemusia byť úplné a pri podpise akejkoľvek zmluvy si ju najskôr pozorne prečítajte.

V prípade, že vám takýto podomový predajca poskytuje informácie o vašom súčasnom poskytovateľovi služieb, najlepším riešením je overenie si týchto informácií prostredníctvom oficiálnych informačných kanálov. Váš aktuálny poskytovateľ vám totiž pri predložení novej ponuky od konkurencie často ponúkne ešte lepšiu zmluvu, ktorá prekoná aj tú konkurenčnú.

Hlavu v smútku nemusia mať ani ľudia, ktorí už nevýhodnej ponuke naleteli. Podľa zákona majú totiž zákazníci, ktorí podpísali zmluvu o poskytovaní služieb doma alebo v práci (mimo priestorov operátora), právo na odstúpenie od zmluvy do 14 dní bez akýchkoľvek sankcií či zmluvnej pokuty.

Viac o téme: faktúry , hoax , podomový predaj , pokuta , telekomunikácie , Telekomunikačná únia Slovenskej Republiky , telekomunikační operátori , zákon , zmluva

Súvisiace články

Aktuálne správy