Apríl slovenským webom neprial: Návštevnosť najväčších domén slovenského internetu skončila v červených číslach

, Redakcia

Všetkých 15 najnavštevovanejších webov slovenského internetu zaznamenalo v apríli pokles počtu reálnych používateľov. Po marcovom oživení tak opäť slovenský internet skončil v červených číslach, ukázalo meranie návštevnosti IABmonitor. Poradím na najvyšších priečkach to však nijako nezamiešalo. Najnavštevovanejším webom zostávajú aktuality.sk, druhú priečku obhájil zoznam.sk.

Slovenský internet má za sebou jeden z tých slabších mesiacov. Najväčšie weby podľa počtu reálnych používateľov vykazovali svorne pokles návštevnosti. Do červených čísel sa tak dostali po relatívne silnom marci, kedy naopak návštevnosť po krátkom februári svižne rástla. Do kariet zrejme prevádzkovateľom webov nezahrali ani veľkonočné sviatky.

Zverejnené dáta z merania IABmonitor totiž ukázali, že návštevnosť slovenského internetu klesala v apríli ako celok.

Viac ako 90 kľúčových domén slovenského internetu totiž vo štvrtom mesiaci roka vykázalo oproti marcu pokles celkového počtu reálnych používateľov o 0,3 percenta a počtu zobrazených stránok o 3,4 percenta. Medziročne počet reálnych používateľov pritom mierne stúpol o 1,2 percenta na 4,128 milióna, zobrazené stránky ale naopak klesli o 12,4 percenta na 1,852 miliardy.

Rebríček webov naďalej vedú aktuality.sk a zoznam.sk

Na čele rebríčka najnavštevovanejších slovenských webov však v apríli výraznejšie zmeny nenastali. Naďalej na prvej pozícii zostáva web aktuality.sk s medzimesačným poklesom počtu reálnych používateľov o 5,2 % na 2,59 milióna. Druhú pozíciu obhájil zoznam.sk s 2,476 milióna reálnych používateľov a teda poklesom o 4,8 %.

Na tretiu pozíciu sa dostal web pluska.sk s 2,405 milióna reálnych používateľov a poklesom o 1,5 %. Pozíciu si pritom vymenil s aktuálne štvrtým spravodajským webom sme.sk. Ten v apríli evidoval iba o niekoľko desiatok používateľov menej pri poklese o 1,6 %. Prvú päťku uzatváral web denníka Pravda pravda.sk s poklesom počtu reálnych používateľov o 1,9 % na 2,019 milióna.

Posuny na nižších priečkach

Väčšie posuny nastali na ďalších pozíciách. Šiesty bol web cas.sk, ktorý si vymenil pozíciu so siedmym startitup.sk. Nasledovali topky.sk, ktoré oproti marcu poskočili o dve priečky nahor na ôsmu pozíciu. Naopak o jednu priečku klesol web sita.sk na deviate miesto.

Nasledovala trojica webov, ktoré sa v porovnaní s marcom posunuli v rebríčku najnavštevovanejších slovenských domén zhodne o dve priečky nahor. Na desiatej pozícii to bol hnonline.sk, nasledoval azet.sk a dvanásta bola heureka.sk.

Naopak o dve pozície sa zosunul nadol web dobrenoviny.sk na trinástu priečku. Štrnástu pozíciu obhájil web refresher.sk, ktorý však vykázal najvýraznejšie medzimesačné prepady v návštevnosti spomedzi prvej pätnástky. Počet reálnych používateľov webu sa znížil o takmer 22 %. Prvú pätnástku potom uzatváral web markiza.sk, ktorý sa posunul nahor o tri priečky.

Prevádzkovatelia držia pozície

Napriek celkovému aprílovému poklesu návštevnosti výraznejšie zmeny nenastali ani v rebríčku najväčších prevádzkovateľov webov na Slovensku. Naďalej dominuje Ringier Slovakia (aktuality.sk) s poklesom počtu reálnych používateľov o 2,7 % na 2,983 milióna. Rovnako ako pred mesiacom nasledoval News And Media Holding (pluska.sk), ktorý ako jediný z prvej desiatky najväčších prevádzkovateľov zaznamenal rast počtu návštevníkov. Počet reálnych používateľov, ktorí navštívili jeho weby, však stúpol iba minimálne o 0,9 %.

Prvú trojku najväčších prevádzkovateľov webových stránok na slovenskom internete uzatváral rovnako ako v marci Zoznam. Jeho domény zoznam.sk a topky.sk navštívilo v apríli 2,665 milióna reálnych používateľov, čo bolo o 4,5 % menej, ako v marci. Za Zoznamom nasledovali zhodne s marcovým poradím na štvrtej priečke Petit Press (sme.sk) a piaty bol Startitup (startitup.sk), ktorý rozšíril portfólio o web kryptomagazin.sk.

Drobné zmeny v poradí boli zaznamenané v druhej polovici top desiatky najväčších prevádzkovateľov. Šiesty OUR MEDIA SR (pravda.sk), sa posunul o jednu priečku nahor a naopak zosunul na siedmu pozíciu agentúru SITA (sita.sk). Tá spomedzi top desiatky prevádzkovateľov pritom vykázala najvýraznejší medzimesačný prepad počtu reálnych používateľov o viac ako desatinu.

Zhodne ako v marci zostala na ôsmej pozícii MAFRA Slovakia (hnonline.sk). O jednu priečku nahor na deviatu pozíciu sa posunula FPD Media (cas.sk) a naopak o jednu priečku nadol zase klesla MARKIZA - SLOVAKIA (tvnoviny.sk, markiza.sk) na desiate miesto.

IABmonitor je meraním návštevnosti reklamných internetových médií. Projekt bol oficiálne spustený v januári 2007. Zadávateľom výskumu je IAB Slovakia a realizátorom projektu je spoločnosť Gemius Slovakia. Do merania je v súčasnosti zapojených viac ako 90 slovenských domén.

Poznámka: Prevádzkovateľom webu oPeniazoch.sk je spoločnosť Zoznam.

Viac o téme: IABmonitor , médiá , návštevnosť webu , zoznam.sk

Súvisiace články

Aktuálne správy