Predaj áut Volvo Cars vo februári klesol, výrazný vplyv mal Nový čínsky rok

Švédska automobilka Volvo Cars oznámila za minulý mesiac mierny pokles predaja áut, pod čo sa však podľa nej podpísal najmä termín začiatku Nového čínskeho roka. Informovala o tom agentúra Reuters.

Automobilka oznámila, že vo februári predala 50 315 vozidiel. V porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka to znamená pokles približne o 2 %. Za poklesom je najmä čínsky trh, kde firma predala o 39 % menej áut než pred rokom. Príčinou však nie je pokles záujmu, ale začiatok osláv Nového čínskeho roka, ktorý teraz pripadol na február.

Klesol však aj objem predaja v USA, konkrétne o 7 %. Nepriaznivý vývoj na čínskom a americkom trhu čiastočne kompenzovala Európa, kde sa predaj áut spoločnosti Volvo zvýšil o 26 %, pričom predaj čisto elektrických áut zaznamenal rast o 31 %. Dopyt v Európe sa podpísal aj pod celosvetový rast predaja elektromobilov. Ten dosiahol 14 %. Naopak, v USA predaj čisto elektrických áut Volvo klesol až o 63 %.

Trh s čisto elektrickými autami nerastie tak, ako sa očakávalo

V súvislosti s elektrickými autami sa niektorí analytici obávajú, že automobilka sa až príliš sústredila na tieto vozidlá. Poukazujú na fakt, že trh s čisto elektrickými autami nerastie tak, ako sa očakávalo, a navyše Volvo je vystavené silnému tlaku zo strany amerického konkurenta Tesla.

V roku 2023 predala švédska automobilka 709 000 vozidiel, čo je o 15 % viac než v predchádzajúcom roku a zároveň nový rekord. Z celkového objemu predaja tvorili čisto elektrické autá 16 %.

Viac o téme: Čína , elektromobily , predaj áut , Švédsko , Volvo Cars

Súvisiace články

Aktuálne správy