Skupina AAA Auto predala vlani 86 000 áut, z toho na Slovensku 18 000

Najviac vozidiel sa predalo tradične v Česku. Nasleduje Slovensko, na ktoré sa začína doťahovať Poľsko.

V minulom roku si v sieti 57 predajných a výkupných pobočiek skupiny AAA AUTO kúpilo zánovné a ojazdené autá 86 000 zákazníkov. To je o 3 000 vozidiel viac ako v roku 2018. Ako ďalej informovala spoločnosť, v Českej republike si s počtom 47 000 predaných automobilov udržalo AAA Auto pozíciu najväčšieho domáceho predajcu automobilov v rámci jedného subjektu. Na Slovensku si v pobočkách spoločnosti kúpilo auto viac ako 18 000 zákazníkov. Najväčší rast pritom skupina dosiahla v Poľsku, kde predala oproti roku 2018 o 58 % viac vozidiel, celkovo takmer 15 000.

„Teší ma, že aj keď nie je situácia na trhu príliš priaznivá, dokázali sme v rámci skupiny udržať rast predajov a s 86 000 vozidlami sme ešte o niekoľko tisíc prekonali minuloročný rekord. Rok 2019 je teda zatiaľ najúspešnejším v histórii spoločnosti nielen podľa počtu predaných vozidiel, ale aj z hľadiska rozvoja pobočkovej siete, ktorá sa rozrástla už na 57 predajných a výkupných miest. Najväčšia vďaka za to patrí našim takmer trom tisíckam zamestnancov, ale aj skoro 170-tisícom zákazníkov, ktorí si od nás minulý rok auto kúpili, alebo ho u nás predali,“ uviedla k výsledkom generálna riaditeľka Aures Holdings, ktorá sieť autocentier prevádzkuje, Karolína Topolová.

Pri súčasnom vývoji predajov možno podľa spoločnosti očakávať, že počas tohtoročného leta privíta už svojho dva a pol miliónteho zákazníka. „Od doby po kríze sme dokázali v rámci strednej Európy naše predaje viac než zdvojnásobiť a verím, že aj vďaka pokračujúcej expanzii v Poľsku a rozširovaniu či rekonštrukcii pobočiek v ostatných krajinách tento rok počet zobchodovaných áut ešte výrazne zvýšime,“ dodala Topolová. V súčasnosti má AAA Auto v Poľsku 13 pobočiek, do konca tohto roka plánuje zvýšiť ich počet na dvadsať. „Očakávame, že sa Poľsko v tomto roku stane s viac ako 20 000 predanými vozidlami naším druhým najväčším trhom. Tým bolo doteraz Slovensko,“ poznamenala Topolová.

Najpredávanejším vozidlom skupiny je už dlhodobo Škoda Octavia. Ťahúňom je obzvlášť v Českej republike a na Slovensku, kde obsadila s prehľadom prvé miesta. Druhé a tretie miesto na Slovensku a v Čechách patria modelom Škoda Fabia a Volkswagen Passat. Trendom uplynulého roka bol podľa skupiny zvýšený záujem o benzínové autá. „Snáď vôbec prvýkrát v našej takmer tridsaťročnej histórii klesol dopyt po dieseloch tak výrazne. Týchto automobilov sa predalo v celej sieti menej ako v minulom roku, a to prevažne v prospech benzínových áut,“ poznamenala Topolová. Z alternatívnych pohonov najvýraznejšie rastie záujem o hybridné vozidlá.

Sieť autocentier jazdených vozidiel AAA AUTO pôsobí na trhu už 27 rokov. Zahŕňa 57 pobočiek v Českej republike, na Slovensku, v Poľsku a v Maďarsku. Je súčasťou skupiny Aures Holdings, ktorú vlastní britsko-poľský investičný fond Abris Capital Partners. Na Slovensku prevádzkuje pobočky spoločnosť Autocentrum AAA Auto. Za dobu svojej existencie skupina obslúžila už vyše 2,3 mil. zákazníkov a ročne predá zhruba 80 000 vozidiel. Je tak najväčším predajcom jazdených automobilov v strednej a východnej Európe. Ponúka tiež zánovné vozidlá pod obnovenou značkou Mototechna.

Súvisiace články

Aktuálne správy