Microsoft: Dva nové druhy softvéru zmenia takmer všetko v biznise

Diskusia 8  
Microsoft: Dva nové druhy softvéru zmenia takmer všetko v biznise
Zdroj: businessinsider
Foto:SITA/AP


15. 1. 2019 - Firmy budú vedieť o svojom produkte všetko. Kto ho kúpil, ako ho používa a aj to, kedy sa pokazí.

Satya Nadella, šéf Microsoftu, pracuje pre firmu už 27 rokov. Pre firmu, ktorá patrí k najväčších svetovým dodávateľom obchodného softvéru. Je to odborník, ktorý sa vyjadruje v žargóne, ale koncept, ako ho nedávno predstavil, nie je až tak ťažké pochopiť.

Hovorí o "systémoch pozorovania", čo je softvér pre internet vecí, internetové zariadenia, ako napríklad domáce spotrebiče alebo autonómne vozidlá. V "systémy inteligencie" sa využíva umelá inteligencia na predpovedanie toho, čo sa stane, čo vyvolá potrebnú reakciu. Tieto dve nové kategórie nadväzujú na to, čo nazýva "systémom záznamu", termín pre aplikácie finančného plánovania, ktoré sledujú všetko, čo firma kupuje a predáva, známa aj ako softvér pre plánovanie podnikových zdrojov alebo ERP. Nasleduje to, čo nazýva "systémom  angažovanosti", termín pre predajný softvér známy aj ako riadenie vzťahov so zákazníkmi alebo CRM.

Inými slovami, spoločnosti už sledujú všetko, čo kupujú od dodávateľov a všetky produkty, ktoré predávajú. Sledujú aj to, kto ich tovar nakupuje. Nasledujúci krok preto bude prerobiť produkty na inteligentné, pridaním senzorov a aplikácií, ktoré budú informovať o tom, ako sa používajú tieto produkty, alebo pošlú správu keď vykazujú príznaky zlyhania. Takže sa budú používať "systémy pozorovania", aby sa sledovala "digitálna stopa", ktorú tieto produkty vytvárajú v rukách zákazníkov.

Microsoft: Dva nové druhy softvéru zmenia takmer všetko v biznise

Aplikácia umelej inteligencie dokáže vysledovať vzory a potom ich predvídať. Prvým príkladom je zistenie príznakov poruchy v produkte a ešte predtým, ako sa výrobok skutočne pokazí. Prístroj si sám dokáže objednať súčiastku od dodávateľa (z ERP systému) a koordinovať servisného pracovníka, aby sa dostavil ku zákazníkovi (prostredníctvom systému CRM ) na potrebný zásah.

Nadella to nazýva "veľkou zmenou". Firmy budú vedieť, kto od nich tovar kúpil, ako ho používa, a čo sa stane v budúcnosti. "Ak máte k dispozícii tieto tri veci, môžete povedať, dovoľte mi, aby som urobil systém inteligentným, ktorý skutočne trianguluje tieto tri veci a pridáva novú hodnotu," dodal Nadella.