George Clooney sa náhodne zaplietol do tequilového biznisu, firmu predali za miliardu dolárov

, CNBC;ČTK Foto: casamigos

Najväčší svetový výrobca liehovín Diageo zaplatí až miliardu dolárov za prevzatie značky tequily Casamigos, ktorej spoluzakladateľom je americký herec George Clooney. Firma v stredu uviedla, že v prvej fáze zaplatí 700 miliónov dolárov, ďalších 300 miliónov dolárov v priebehu nasledujúcich desiatich rokov, ak značka dosiahne stanovené ciele.

Clooney založil značku Casamigos pred štyrmi rokmi spoločne s dvoma priateľmi – realitným  magnátom Mikom Meldmanom a prevádzkovateľom barov a reštaurácií Rande Gerber, uviedla agentúra AP. Clooney a Gerber, ktorý je manželom topmodelky Cindy Crawfordovej, vystupujú v reklamách na túto značku.

Clooney a jeho priatelia budú pokračovať v propagácii značky. "Keby ste sa pred štyrmi rokmi opýtali, či máme podnik za miliardu dolárov, nemyslím, že by sme povedali áno," napísal Clooney. "Stále budeme významnou súčasťou značky Casamigos," dodal.

Clooney a jeho obchodný partner Rande Gerber tvrdia, že firmu nerozbiehali s tým, aby zarobili peniaze. Počas budovania svojich dovolenkových sídiel v Cabo San Lucas dvaja dlhoroční priatelia trávili veľa času v Mexiku, kde konzumovali veľa tequily. "Tak ako vy, keď ste v Mexiku, pijete veľa tequily," povedal Gerber CNBC. "Po niekoľkých mesiacoch, keď sme ochutnali veľa rôznych značiek, George sa obrátil ku mne a povedal:" Prečo si jednoducho nevyrábame vlastnú?"

Spolu so svojim priateľom Michaelom Meldmanom vytvorili tím a vybrali liehovar v štáte Jalisco v Mexiku. "Chceli sme, aby sme ju mohli piť čistú, alebo s ľadom, a aby by sme ju mohli piť celý deň a celú noc a ráno aby sme z nej nemali opicu," vysvetlil Gerber pre televíziu CNBC.

Po mesiacoch rokovaní s liehovarom a ochutnávkach našlo duo to, čo hľadalo."George otvoril vzorku, ulial seba aj mne a ochutnali sme ju. Obaja sme sa na seba pozreli, a uznali, že je to ono, že je to dokonalé," spomína si Gerber.

Casamigos, vo voľnom preklade "dom priateľov", nebola nikdy určený pre verejnosť. Počas dvoch rokov sa podával výlučne medzi priateľmi a rodinou Gerbera a Clooneyho. "Bolo to len pre nás," hovorí Gerber. "V skutočnosti sme nechceli podnikať, George je herec a režisér, ja mám vlastné reštaurácie a bary, nehľadal som si inú prácu. Ale potom nám z pálenice zavolali:" hej chlapi, máme malý problém. V posledných dvoch rokoch sme vám poslali asi tisíc fliaš ročne. Buď to predávate, alebo pijete príliš veľa. V každom prípade už nemôžeme hovoriť o vzorkách. Musíte získať licenciu a dať veci do poriadku."

Organický vývoj v rámci Casamigos spôsobil, že proces založenia spoločnosti nebol až tak stresujúci, povedal Gerber pre CNBC. "Všetko sa to stalo prirodzeným spôsobom. Chceli sme nájsť najlepšiu tequilu. Takže keď to prerástlo do podnikania, bolo to jednoduché, pretože nám v skutočnosti naozaj nezáležalo na tom, či to bude obrovský úspech, alebo nie."

To, čo sa začalo ako vášnivý projekt, sa nakoniec stalo úspešnou tequilovou súkromnou značkou. "Zamerali sme sa na produkt vo vnútri fľaše, nie na fľašu alebo vignetu,. Máme lacnú fľašu, ale v nej najkvalitnejšiu tequilu," uzavrel Gerber.

Súvisiace články

Aktuálne správy