Viac ako sto nových modelov: V Číne sa začal najväčší autosalón, pozrite si budúcnosť motorizmu! (foto)

Elektromobily a digitálna konektivita sú hlavnou témou najväčšieho čínskeho autosalónu, ktorý sa začal v Pekingu. Popredné svetové automobilky a začínajúci výrobcovia elektromobilov tam predstavujú nové modely a koncepčné vozidlá so zameraním na premenu Číny na hlavný trh a výrobnú základňu digitálne prepojených elektromobilov, uviedla agentúra AP.

Automobilky na autosalóne predstavujú 117 nových modelov, zatiaľ čo vlani ich na autosalóne v Šanghaji bolo 93. Celkovo bude k dispozícii 278 vozidiel s alternatívnym pohonom označovaných ako NEV (New Energy Vehicles), čo je o sedem viac ako vlani.

Elektromobily sa vlani podieľali na celkovom predaji automobilov v Číne zhruba jednou štvrtinou a na začiatku tohto apríla už tvorili viac ako polovicu predaných automobilov v Číne. Očakáva sa, že v budúcnosti by mohli predstavovať rastúci segment hybridné autá, ktoré tam teraz za elektromobilmi zaostávajú. Najväčší čínsky výrobca elektromobilov BYD predviedol dva modely, ktoré môžu jazdiť buď výlučne na elektrinu, alebo ako hybridy. Do týchto modelov, ktoré sú pomenované po bývalých cisárskych dynastiách, firma vkladá veľké nádeje a verí, že sa stanú náhradou tradičných áut so spaľovacím motorom.

Konkurenčná spoločnosť Chery je vo výhľade umiernenejšia a domnieva sa, že vozidlá so spaľovacím motorom budú mať v budúcnosti podiel na trhu 40 percent, o zvyšok sa podľa nej rovnakým dielom podelia hybridné vozidlá a elektromobily. Plánuje tak naďalej vyvíjať aj vozidlá so spaľovacím motorom.

Benzín ide do úzadia

Zakladateľ a generálny riaditeľ firmy na výrobu elektromobilov Nio William Li však agentúre Reuters povedal, že niet pochýb o tom, že o benzínové vozidlá už nie je záujem. „Všetci hľadajú najnovšie technológie v oblasti inteligencie a elektrifikácie,“ povedal.

Davy ľudí sa zhromaždili tiež u nováčika v odbore, firmy Xiaomi. Tento výrobca smart telefónov oznámil, že objednávky na jeho športový sedan SU7 už dosiahli 75 723 kusov a že medzi kupujúcimi sú aj majitelia vozidiel od spoločností BMW či Audi.

Zahraničné automobilky, ktoré sa snažia svoju stratégiu v Číne zmeniť a dohnať prechod na elektrický pohon, sa pochválili plánmi na väčšie investície do miestnej výroby a výskumu. Japonské spoločnosti Nissan a Mazda predstavili vozidlá na mieru čínskym vodičom.

Podarí sa podľa vás elektromobilom postupne vytlačiť autá so spaľovacími motormi?

Generálny riaditeľ nemeckej automobilky Volkswagen Oliver Blume poznamenal, že v žiadnom inom regióne sveta nie je transformácia automobilového priemyslu taká rýchla, ako práve v Číne. Ak sa tam chce firma udržať, musí podľa neho pracovať tvrdšie a rýchlejšie. Podobne sa vyjadrujú aj zástupcovia ďalších automobiliek. Japonský Nissan vyslal na autosalón množstvo vrcholových manažérov, aby na vlastnej koži pocítili tempo zmien v Číne, uviedol prezident firmy Makoto Učida. Dodal, že automobilka musí vyhovieť potrebám čínskych zákazníkov a rýchlosti, s akou sa trh mení. Ak to nedokáže, bude podľa neho veľmi ťažké sa v Číne udržať.

Z amerických značiek sa na autosalóne predstavujú Lincoln, Cadillac, Buick a Chevrolet. Ford tam ukazuje históriu a najnovšie verzie svojich modelov Mustang a Bronco. General Motors prvýkrát na autosalóne nepredstavil žiaden model so spaľovacím motorom.

Autosalónu sa opäť nezúčastňuje Tesla, ktorá sa tam naposledy objavila v roku 2021. Vtedy tam jedna nespokojná zákazníčka vyliezla na vystavené auto, aby protestovala proti spôsobu riešenia jej sťažnosti na brzdy, ktoré podľa nej zle fungovali.

Viac o téme: autá , autosalón , BYD , Čína , elektromobilita , motoristi , Xiaomi

Súvisiace články

Aktuálne správy