Vieme vopred, čo urobia obchodníci: Hedžový fond bude spravovať aktíva na základe predvídavosti

, Business Insider Foto:TASR/AP

Ľudia dnes uvažujú o kvantitatívnych hedžových fondoch úplne zle, tvrdí manažér Manoj Narang. Spolu s partnermi dáva do pozornosti svoj fond pracujúci na kombinácii množstva dát a alternatívnych stratégií.

Kvantové fondy pracujú pomocou analýzy dát. Prostredníctvom matematických metód vyhľadávajú vzory trendov. Základná myšlienka znie: zamerať sa na vzťahy medzi finančnými aktívami, ktoré si ľudské bytosti, v tomto prípade obchodníci, nevšimnú a nechajú ujsť. Narang tvrdí, že tento model je zastaraný a fondy pomocou kvantitatívnych metód už výnosy nevytvárajú tým, že sú múdrejšie a nájdu trendy skôr ako ostatní, ale tým, že dokážu predpovedať, čo sa všetci ostatní len chystajú  urobiť.

"Ľudia žijú v omyle, keď si myslia že cez kvantitatívne metódy zarobia peniaze, lebo stroje sú inteligentnejšie, ale to nie je spôsob, ako si zarobiť na trhu peniaze," upozorňuje Narang. "Musíte vedieť zarábať peniaze tým, že robíte to isté ako zvyšok trhu, ale urobíte to ako prví, skôr ako ostatní. To je jediný spôsob, ako zarobiť peniaze, a je jedno či to robíte na základe vlastného uváženia, alebo automatizovaným systémom. Pre mňa je najvhodnejšou pôdou pre budovanie kvantových obchodných stratégií to, ako predvídať zisky. Orientáciou týchto stratégií na ich veľmi silnú štrukturálnu zložku, ktorá vie, ako sa ľudia budú rozhodovať."

Inými slovami, kvantové fondy musia vedieť rozmýšľať ako ľudia, ale musia urobiť kroky ešte pred tým, ako sa ľudia rozhodnú, že ich urobia.

"Stále viac a viac sa budú strojovo replikovať rozhodovacie procesy, ako ľudské bytosti postupujú, keď obchodujú s cennými papiermi. V súčasnosti sú ľudia stále tí, kto nesie zodpovednosť za prevažnú väčšinu alokácie kapitálu, a to preto, že dlhodobí investori majú najväčšie množstvo kapitálu aktívne riadeného ľuďmi. Nehovorím o pasívnej správe, ktorá je väčšinou automatizovaná. Ale keď príde k aktívnemu manažmentu, rozhodnutia o dlhodobej alokácii kapitálu vytvárajú ľudia," cituje Naranga businessinsider.

Dokonca aj keď ide o indexy a alokáciu indexov. Všetko, alebo väčšia časť je zatiaľ riadená ľuďmi. Preto spôsob, ako skutočne vytvoriť presvedčivú kvantitatívnu stratégiu je pochopiť, ako ľudia robia rozhodnutia, a pokúsiť  sa replikovať takéto správania. Predvídať toky aktív a investičné rozhodnutia. Nakoniec, to je to, čo hýbe trhmi.

Súvisiace články

Aktuálne správy