Výrobcovia cukroviniek zmenšujú balenia, kompenzujú si rastúce ceny surovín

Nedávno zákazníkov v Británii podráždila spoločnosť Mondelez International, keď zväčšila medzery medzi ihlanmi čokoládovej tyčinky Toblerone. Teraz ju nasledovala ďalšia cukrovinárska firma – Mars. Tá znížila hmotnosť čokoládových bonbónov Maltesers o 15 %. Dôvod je rovnaký, kompenzovanie rastúcich výrobných nákladov. Informoval o tom britský denník Guardian.
Hovorca spoločnosti Mars uviedol, že podobne ako ďalší producenti čokoládových výrobkov, aj firma Mars zaznamenala rast cien surovín. „Aj keď sa snažíme absorbovať tieto náklady v čo najväčšej miere, niekedy sme nútení prijať ťažké rozhodnutie a znížiť hmotnosť niektorých našich výrobkov, ak chceme, aby si zákazníci svoje obľúbené produkty mohli ďalej kupovať za prijateľnú cenu,“ povedal hovorca. V prípade bonbónov Maltesers zredukovala firma hmotnosť vrecka zo 121 gramov na 103 gramov.
S takzvanou „shrinkflation,“ teda znížením hmotnosti, pričom zákazník zaplatí rovnakú cenu, začali cukrovinkárske firmy v období recesie. Zmeny zaznamenali viaceré známe produkty: zmenšili sa tyčinky Mars a Snickers, napríklad aj obsah vrecka čokoládových vajíčok Creme Eggs firmy Cadbury sa zredukoval z pôvodne šiestich na päť vajíčok.
Cukrovinkárske firmy sa obhajujú, že len tento rok sa náklady na výrobu mliečnej čokolády zvýšili zhruba o 40 %. Dôvodom je rast cien viacerých surovín, najmä cukru a sušeného plnotučného mlieka.

Súvisiace články

Aktuálne správy