Za prvý mesiac využila európske mýto takmer pätina aktívnych dopravcov

Európsku službu elektronického výberu mýta (EETS) využilo za prvý mesiac od jej spustenia na Slovensku takmer 9000 vozidiel. Aktuálne tak využíva EETS viac než 18 percent zo všetkých aktívnych zákazníkov, informovala v utorok Národná diaľničná spoločnosť (NDS). Podľa diaľničiarov záujem o európske mýto v prvých dňoch predbehol aj najoptimistickejšie predpoklady.

Službu spustila NDS v polovici marca. „Spustenie EETS konečne prinieslo konkurenciu na slovenské diaľnice a rýchlostné cesty. Dopravcovia majú možnosť rozhodnúť sa, prostredníctvom koho chcú platiť mýto. Akreditované medzinárodné spoločnosti preto o svojich zákazníkov bojujú pridanými benefitmi a ďalšími výhodami,“ podotkol Peter Braška, riaditeľ úseku spoplatnenia a IT Národnej diaľničnej spoločnosti.

Z celkového objemu mýta, ktoré sa vybralo prostredníctvom EETS, až štvrtina pripadá na domácich dopravcov. Zvyšných 75 percent uhradili zahraniční zákazníci. Predovšetkým z Poľska (19 %), Česka (14 %), Rumunska (14 %) a Nemecka (13,5 %).

V súčasnosti na Slovensku poskytujú službu EETS štyri medzinárodné spoločnosti, ktoré prešli na Slovensku kompletnou akreditáciou. Taliansky Telepass, nemecký Toll4Europe a české spoločnosti Eurowag a ITIS.

Viac o téme: dopravcovia , elektronické mýto , Európsky mýtny elektronický systém EETS , Národná diaľničná spoločnosť NDS , Slovensko

Súvisiace články

Aktuálne správy