Yahoo! v druhom štvrťroku so stratou bezmála pol miliardy dolárov

, ČTK;businessinsider Foto: SITA/AP

Stratu vo výške viac ako 10 miliárd korún vykázala za druhý kvartál americká internetová firma Yahoo!. Celkové príjmy spoločnosti síce vzrástli, ale po odpočítaní poplatkov zaplatených partnerským internetovým stránkam klesli o 19 percent. Inzerenti dávajú stále viac peňazí do digitálnej reklamy, tú ale získavajú predovšetkým Google a Facebook. Zatiaľ zostáva nejasné, či Yahoo! opustí svoju dlhodobú snahu o oživenie a predá svoje hlavné operácie.

Čistá strata sa prehĺbila na 439,9 milióna dolárov  z vlaňajších 21,6 milióna dolárov. Firma vo vyhlásení zverejnenom v noci na utorok uviedla, že bola nútená zaúčtovať mimoriadne odpisy v súvislosti s poklesom hodnoty služby Tumblr.

Celkové príjmy stúpli o 5,2 percenta na 1,31 miliardy dolárov. Po odpočítaní poplatkov zaplatených partnerským internetovým stránkam však klesli o 19 percent na 841,2 milióna dolárov. Slabšie príjmy prichádzajú v čase, keď inzerenti dávajú čoraz viac peňazí do digitálnej reklamy, pretože spotrebitelia trávia stále viac času na internete. Väčšinu reklamy sa však darí získať internetovému vyhľadávaču Google a sociálnej sieti Facebook.

V súvislosti s poklesom hodnoty bloggovacej služby Tumblr, Yahoo! zaúčtovala odpisy 482 miliónov dolárov. Už skôr zaúčtovala firma odpisy vo výške 230 miliónov dolárov. To ukazuje, že hodnota Tumblr sa znížila o takmer dve tretiny. Yahoo! Kúpila firmu v roku 2013 za 1,1 miliardy dolárov.

Zatiaľ zostáva nejasné, či Yahoo! opustí svoju dlhodobú snahu o oživenie a predá svoje hlavné operácie. Tento postup by zrejme ukončil štvorročnú vládu generálnej riaditeľky Marissy Mayerovej. Mayerová toho o možnosti budúceho predaja príliš nepovedala. Iba investorom oznámila, že firma starostlivo hodnotí ponuky, zatiaľ však nemá žiadne oznámenie. V pondelok bol konečný termín pre podanie záverečných ponúk, takže rozhodnutie by mohlo padnúť už čoskoro, upozornila agentúra AP.

Marissa Mayerová zverejnila ako šéfka spoločnosti kvartálne výsledky po 18. -krát. Je asi rozumné sa pýtať, či po takýchto výsledkoch zostane aj naďalej pri kormidle. V jej zatiaľ poslednom prejave, bolo podľa svedkov cítiť niečo, čo znie ako slová na rozlúčku. "Chcem sa podeliť o niekoľko záverečných myšlienok, pripravujeme plán, ako vrátiť túto kultovú spoločnosť na rastovú dráhu  počas niekoľkých rokov."

Dnes 41-ročná CEO prišla do vedenia firmy pred štyrmi rokmi z Googlu, za úlohu mala oživenie spoločnosti a zachrániť jej povesť.  Aj po nie celkom lichotivých číslach sa Mayerová tvári, že firma je aktuálne v lepšej pozícii, ako keď prevzala stoličku šéfky. "Prehodnocovali sme a museli sme zvoliť úprimný pohľad na to, kde sme boli a kde by sme chceli byť. Prijali sme potrebné opatrenia, aby sme sa tam dostali," povedala Mayerová. Firma počas jej vedenia  prešla ráznymi škrtmi, nafúknutý počet zamestnancov okresala na úrovne z roku 2005 rovnako sa prehodnotilo aj portfólio on-line produktov. "Som aj naďalej presvedčená, že to boli tie správne kroky k vytvoreniu lepšieho Yahoo. Keď pracujeme na uzavretí strategických procesov, potrebujeme vytvoriť pevný základ pre nasledujúcej kapitoly Yahoo."

Za tretí štvrťrok Yahoo očakáva tržby v rozmedzí od 1,275 do 1,325 miliardy dolárov. Väčšina investorov sa zaujíma o potenciálny predaj spoločnosti Yahoo. To je nejasné, či firma zatiaľ nechce poskytovať žiadne podrobnosti týkajúce sa ponúk, ale hovorí sa o záujme Verizon, AT&T, a celého radu private equity firiem. Ale do úvahy prichádza aj možnosť, že by sa spoločnosť nepredala vôbec, ak by boli ponuky príliš nízke. Počas výročného valného zhromaždenia minulý mesiac, Mayerová  povedala, že spoločnosť "urobila veľký pokrok" v predajnom procese, a že sama bola prekvapená záujmom o Yahoo.

Súvisiace články

Aktuálne správy