Nálada nemeckých spotrebiteľov sa zlepšuje

Nálada nemeckých spotrebiteľov sa zlepšuje. A to aj napriek zvýšeniu nebezpečenstva teroristických útokov a ostrej diskusii o utečeneckej kríze. Informovali o tom agentúry DPA a RTTNews.
Výhľadový index spotrebiteľskej dôvery poradenskej agentúry GfK pre marec nečakane vzrástol na 9,5 bodu z 9,4 bodu vo februári. Ekonómovia počítali s poklesom na 9,3 bodu.
Spomedzi februárových komponentov sa mierne zhoršili ekonomické vyhliadky, avšak príjmové očakávania sa zvýšili vďaka pozitívnemu vývoju na trhu práce. Index ekonomických vyhliadok klesol vo februári o 0,8 bodu na 3,4 bodu a index príjmových očakávaní vzrástol o 9,5 bodu na 56,7 bodu, čo je najviac od júla 2015, keď index dosiahol 58,6 bodu.

Súvisiace články

Aktuálne správy