Japonské spotrebiteľské výdavky v marci 2014 vyskočili najviac približne za 40 rokov. Dôvodom bol fakt, že od apríla sa zvýšila daň z pridanej hodnoty (DPH). Informovala o tom agentúra Reuters.
Spotrebiteľské výdavky v porovnaní s marcom 2013 vzrástli o 7,2 %, uviedla japonská vláda. Predaj chladničiek a vysávačov sa zvýšil štvornásobne. Spotrebitelia výrazne viac míňali aj na tovary každodennej spotreby, ako sú napríklad toaletný papier a šampón.
DPH v Japonsku sa v apríli zvýšila na 8 % z 5 %. Nárast DPH tradične zvyšuje spotrebiteľské výdavky. Maloobchodné tržby v marci vyskočili o 11 %, čo bolo najviac za 17 rokov. Ekonómovia teraz čakajú na ďalší vývoj spotrebiteľských výdavkov. Japonská centrálna banka sa obáva, že zvýšenie DPH môže mať negatívny vplyv na ekonomiku.