Návštevnosť webov vo februári: Najkratší mesiac v roku na slovenskom internete neprekvapil, dominantné weby si držia pozície

, Redakcia

Slovenský internet v najkratšom mesiaci v roku priniesol očakávané medzimesačné poklesy návštevnosti, keďže webom tri dni oproti januáru chýbali. Žiadne zmeny na čele rebríčka najnavštevovanejších slovenských webov však február nepriniesol.

Medzimesačný pokles počtu reálnych používateľov vo februári pritom vykázali všetky weby z prvej pätnástky. Oproti januáru strácali od 3,5 do vyše 12 percent.

Kratší mesiac sa tak podpísal aj na celkových číslach slovenských webov zaradených do merania IABmonitor. Viac ako 90 kľúčových domén slovenského internetu totiž vo februári vykázalo celkový pokles počtu reálnych používateľov oproti januáru o 1,2 % na 4,087 milióna a počtu zobrazení stránok o 12,1 % na 1,743 miliardy.

Ešte výraznejší bol pokles návštevnosti slovenských webov na medziročnej báze. Počet používateľov sa totiž znížil o viac ako desatinu a počet zobrazených stránok o viac ako 20 %. Vlaňajšie februárové čísla totiž výrazným spôsobom ovplyvnilo spustenie ruskej invázie na Ukrajinu, kedy návštevnosť najmä spravodajských webov výrazne stúpla.

Prvé aktuality.sk, druhú priečku obhájil zoznam.sk

Februárový očakávaný pokles návštevnosti však nepriniesol žiadne zásadnejšie zmeny v poradí dominantných slovenských webov. Naďalej dominuje spravodajský portál aktuality.sk, ktorý vo februári zaznamenal zníženie počtu reálnych používateľov o vyše 6 % na takmer 2,7 milióna.

Druhú pozíciu medzi najväčšími slovenskými webmi obhájil zoznam.sk pri medzimesačnom poklese návštevnosti o necelých 5 % na 2,6 milióna reálnych používateľov. Prvú trojku najnavštevovanejších slovenských webov tak ako v januári opäť uzatváral sme.sk, ktorý vykázal medzimesačné zníženie počtu reálnych používateľov o vyše 6 % na viac ako 2,4 milióna.

Rovnako svoje pozície v porovnaní s januárom v rebríčku najnavštevovanejších slovenských webov vo februári obhájila aj štvrtá pluska.sk s poklesom reálnych používateľov o 5,6 % a piata pravda zaznamenala zníženie návštevnosti o 3,5 %, najmenej z prvej pätnástky.

Weby s nižšími poklesmi sa posunuli nahor

Zmeny poradia sa zaznamenali až od šiestej pozície, kde si o jednu priečku polepšil startitup.sk a zosunul na siedmu pozíciu cas.sk. Nasledoval web topky.sk na ôsmej pozícii, rovnako ako v januári. Na deviatu priečku sa o dve miesta nahor posunul web sita.sk, ktorý prešiel premenovaním z webnoviny.sk.

Desiaty web dnes24.sk si pohoršil o jedno miesto, rovnako ako jedenáste dobrenoviny.sk. Napriek takmer sedempercentnému poklesu návštevnosti si vo februári o dve priečky polepšil aj web hnoline.sk a posunul sa na 12. miesto. S medzimesačným poklesom o jednu pozíciu nasledovali heureka.sk a azet.sk a prvú pätnástku uzatváral rovnako ako pred mesiacom web interez.sk.

Najväčší prevádzkovatelia držia pozície

V porovnaní s januárom sa tak v konečnom dôsledku nič zásadnejšie nezmenilo ani v poradí najväčších prevádzkovateľov slovenských webov. Na čele zostáva Ringier Slovakia (aktuality.sk) pri medzimesačnom poklese návštevnosti všetkých svojich webov o 4,3 % na niečo vyše 3 milióny reálnych používateľov.

Na druhej pozícii zotrváva News And Media Holding (pluska.sk), ktorého weby vykázali medzimesačný pokles reálnych používateľov o 6,3 % na necelých 2,8 milióna a prvú trojku bez zmeny oproti januáru uzatvára Zoznam (zoznam.sk, topky.sk). Ten zaznamenal medzimesačný pokles počtu reálnych používateľov o 4,6 % na necelých 2,8 milióna.

Zmeny až na konci prvej desiatky

Nasledovali tak ako v januári na štvrtej priečke Petit Press (sme.sk), piaty Startitup (startitup.sk), na šiestom mieste OUR MEDIA SR (pravda.sk) a siedma MAFRA Slovakia (hnonline.sk). Poradie sa oproti januáru menilo až na ôsmej priečke, kam sa po posune o dve miesta nahor dostala SITA Slovenská tlačová agentúra (sita.sk).

Na deviatom mieste rovnako ako pred mesiacom bola MARKIZA – SLOVAKIA (tvnoviny.sk, markiza.sk) a prvú desiatku najväčších prevádzkovateľov slovenských webov uzatváral tentokrát FPD Media (cas.sk), ktorý si oproti januáru o dve priečky pohoršil.

IABmonitor je meraním návštevnosti reklamných internetových médií. Projekt bol oficiálne spustený v januári 2007. Zadávateľom výskumu je IAB Slovakia a realizátorom projektu je spoločnosť Gemius Slovakia. Do merania je v súčasnosti zapojených viac ako 90 slovenských domén.

Poznámka: Prevádzkovateľom webu oPeniazoch.sk je spoločnosť Zoznam.

Viac o téme: IABmonitor , médiá , návštevnosť webu , zoznam.sk

Súvisiace články

Aktuálne správy