Dôvera talianskych spotrebiteľov vo februári vzrástla, ale podnikateľov klesla

Talianskym spotrebiteľom sa vo februári zlepšila nálada a ich dôvera v ekonomiku mierne vzrástla. V prípade podnikateľov však klesla. Ukázali to v stredu výsledky prieskumu štatistického úradu ISTAT.

Podľa prieskumu sa index spotrebiteľskej dôvery v tretej najväčšej ekonomike eurozóny vo februári 2024 zvýšil na 97 bodov z 96,4 bodu v predchádzajúcom mesiaci. To je jeho najväčšia hodnota za osem mesiacov, od júna 2023. Zhoduje sa s odhadmi ekonómov.

Čo sa týka jednotlivých komponentov, čiastkový index osobnej situácie spotrebiteľov stúpol na 95,2 bodu vo februári z 93,9 bodu v januári. Index merajúci ich názory na súčasnú ekonomickú klímu vzrástol na 97 z 95,8 bodu, ale v prípade budúcej klímy mierne klesol na 97,1 z 97,2 bodu.

Prieskum ďalej odhalil, že index dôvery talianskych podnikateľov zo všetkých odvetví ekonomiky sa vo februári znížil na 95,8 z 97,9 bodu v januári. K poklesu sentimentu došlo vo všetkých sektoroch, pričom dôvera medzi výrobcami sa znížila na 87,3 z 88,1 bodu a v službách na 100,2 zo 102,5 bodu.

Hodnota indexu dôvery vo výrobnom sektore sa tak už dva roky pohybuje pod hranicou 100 bodov, čo podčiarkuje pokračujúci pesimizmus v tomto odvetví talianskej ekonomiky. Prispel k tomu pokles čiastkového indexu nových objednávok (na -18,2 z -17,1 bodu v januári) aj produkcie (na -18,2 z -16,2 bodu).

Viac o téme: dôvera , podnikatelia , spotrebitelia , štatistika , Taliansko

Súvisiace články

Aktuálne správy