Banky služby stále viac digitalizujú: Online bankovníctvu verí až 61 percent Slovákov

Slováci si čoraz viac osvojujú digitálne technológie, čo ide ruka v ruke s rastúcou dôverou voči bankovým operáciám v digitálnom priestore. Podľa prieskumu Eurobarometra má dôveru v online bankovníctvo 61 % Slovákov. Bankové inštitúcie pritom svoje služby čoraz viac digitalizujú. Samotnú digitalizáciu urýchlila aj pandémia koronavírusu, ktorá nahrávala nielen online bankovým službám, ale aj bezhotovostným transakciám, priblížila 365.bank.

„K dôvere, ale aj čoraz častejšiemu využívaniu digitálnych technológií, ako sú mobilná aplikácia, internet banking, platby mobilom a hodinkami, prispieva nielen vysoká miera bezpečnosti, ale aj ich jednoduché ovládanie. V digitále už nezadávame len platobné prevody, ale presúvajú sa sem aj komplikovanejšie produkty,“ zdôraznila šéfka PR banky Linda Valko Gáliková. Môže ísť podľa nej aj o otvorenie účtu cez mobil, načerpanie úveru, žiadosť o hypotéku alebo investovanie do podielových fondov.

V susedných krajinách je dôvera v online služby porovnateľná ako na Slovensku

V Česku a Maďarsku dôveruje digitálnym službám 61 % klientov bánk, v Rakúsku 69 % a v Poľsku až 77 % z opýtaných v prieskume Eurobarometra. V rámci európskeho priemeru verí online bankovníctvu 73 % Európanov. Dôvera a bezpečnosť digitálnych riešení sú podľa hovorkyne prepojené nádoby. Typickým príkladom bezpečnostnej technológie, ktorú ľudia využívajú v bežnom živote na dennej báze, je tvárová biometria.

„V priebehu niekoľkých sekúnd dokážu systémy zanalyzovať a vyhodnotiť množstvo vstupov, výsledkom čoho je rýchle a spoľahlivé overenie identity a „živosti“ človeka. V bankovníctve tvárová biometria sleduje približne 30 referenčných bodov. Algoritmus vyhodnocuje polohu a tvar očí, nosa, lícnych kostí a brady, ktoré porovnáva s fotografiou z občianskeho preukazu,“ vysvetlil komunikačný manažér technologickej spoločnosti Innovatrics Ján Záborský.

Biometriu v podobe odtlačku prsta alebo skenu tváre využíva podľa Valko Gálikovej 6 z 10 bankových klientov. Ide najmä o situácie, ako sú zakladanie účtu, odomykanie aplikácie, prípadne platby mobilom.

Viac o téme: banky , digitalizácia , online banking , Slovensko

Súvisiace články

Aktuálne správy