Poškodené čelné sklo sa musí opraviť alebo vymeniť

Ak sú cesty v zime posypané kvôli snehu a námraze, šanca, že vodičovi odletí do čelného skla menší kameň, je hneď vyššia.

Ak sú cesty v zime posypané kvôli snehu a námraze, šanca, že vodičovi odletí do čelného skla menší kameň, je hneď vyššia. Oprava menších poškodení sa vykonáva pomocou živice a špecializovaný servis ju urobí na počkanie za pár desiatok eur. Ak sklo praskne v zornom poli vodiča a jamka je väčšia ako 2 cm, je potrebná výmena. Technicky už totiž nie je spôsobilé na prevádzku a vodičovi auta v takom prípade hrozí pokuta či zadržanie technického preukazu.
"Pri povinnom zmluvnom poistení (PZP) je potrebné, aby poškodený preukázal, ako sa konkrétna udalosť stala. Ideálne je, ak klient dokáže preukázať reálny priebeh nehody, napríklad pomocou kamerového záznamu z auta. V každom prípade ale poisťovňa postupuje individuálne a prešetruje špecifické okolnosti každej takejto škodovej udalosti," vysvetľuje PR konzultant poisťovne Groupama Ivan Bobošík.
Ak má vodič v aute kameru a môže poisťovni poskytnúť záznam z jazdy, na ktorom je vidieť či počuť, ako skalka z pred ním idúceho vozidla trafila čelné sklo, nemal by mať problém. Inak je takéto dokazovanie pri PZP náročné, pretože ani samotný vodič auta, z ktorého kamienok odletel, sa ku škode nemusí priznať. Akákoľvek škoda má totiž negatívny vplyv na jeho škodovú históriu. Je preto dôležité preukázať nielen priebeh škodovej udalosti, ale aj objektívne určiť vodiča, ktorý za škodu zodpovedá a je si danej škody vedomý.
Problém rieši havarijné poistenie. Ak ho má vodič uzatvorené, poisťovňa škodu preplatí automaticky. "Havarijné poistenie je pre takéto škody ideálne. Stačí, ak nehodu zdokumentujete, nahlásite poisťovni a potom pošlete faktúru za výmenu či opravu. Poisťovňa si odráta spoluúčasť a celý proces je ukončený," doplnil vedúci tímu poistenia motorových vozidiel v poisťovni Ján Krištofík.

Súvisiace články

Aktuálne správy