Zisk aj tržby Henkelu sa v 1. polroku znížili

Nemecký výrobca spotrebiteľského tovaru Henkel oznámil vo štvrtok pokles zisku aj tržieb v 1. polovici roka. Odôvodnil to prudkým znížením dopytu po mnohých produktoch a tiež recesiou ekonomík v dôsledku pandémie nového koronavírusu.
Koncern, ktorý okrem čistiacich prostriedkov, práškov na pranie a mydiel vyrába aj produkty pre starostlivosť o vlasy a je tiež najväčším svetovým výrobcom lepidiel, vykázal za 1. polrok 2020 upravený zisk pred úrokmi a daňami (EBIT) vo výške 1,19 miliardy eur. To bolo o 7,5 % menej ako v rovnakom období predchádzajúceho roka.
Upravená marža EBIT sa znížila o 370 bázických bodov na 12,6 %.
Tržby za šesť mesiacov do konca júna 2020 klesli o 6 % na 9,49 miliardy eur.
V 2. kvartáli sa tržby koncernu znížili o 11 % na 4,56 miliardy eur.
Blokády spojené s novým koronavírusom zasiahli najviac divíziu lepidiel. Aj divízia kozmetiky pocítila zatvorenie kaderníctiev a salónov. Len výroba čistiacich a pracích prostriedkov dosiahla solídne výsledky.
Čo sa týka budúcnosti, generálny riaditeľ spoločnosti Henkel Carsten Knobel vyhlásil, že vzhľadom na pretrvávajúce neistoty koncern nemôže v tomto okamihu poskytnúť nový a spoľahlivý výhľad na celý rok.

Súvisiace články

Aktuálne správy