Švédsky odevný reťazec H&M zaznamenal v 2. kvartáli hlbokú stratu

Švédsky odevný reťazec Hennes & Mauritz (H&M) sa v 2. kvartáli prebiehajúceho fiškálneho roka pre koronakrízu prepadol do hlbokej straty.

Švédsky odevný reťazec Hennes & Mauritz (H&M) sa v 2. kvartáli prebiehajúceho fiškálneho roka pre koronakrízu prepadol do hlbokej straty.
Strata po zdanení dosiahla za tri mesiace od marca do mája 4,9 miliardy SEK (467 miliónov eur). V rovnakom období vlani zaznamenala firma zisky 4,5 miliardy SEK.
Spoločnosť má podľa vlastného vyjadrenia aj napriek negatívnemu vývoju dostatočnú likviditu, keď na konci mája disponovala hotovosťou 12,7 miliardy SEK.
V polovici apríla bolo zatvorených približne 80 % predajní H&M. Online predaj síce počas uplynulého kvartálu vyskočil takmer o tretinu, ale tržby aj tak medziročne padli o polovicu na 28,66 miliardy SEK. Koncern chce v priebehu tohto roka zmenšiť svoju globálnu sieť predajní celkovo asi o 40 obchodov.

Súvisiace články

Aktuálne správy