Zákazníci sú pri platení faktúr najdisciplinovanejší v apríli až v júni

Ako ďalej vyplýva z prieskumu skupiny EOS European Payment Practices 2019, európske spoločnosti zaznamenali v druhom kvartáli len 2 % oneskorených platieb.

Zákazníci sú pri platení faktúr najdisciplinovanejší v apríli až v júni. Týka sa to platobného správania v západnej, ako aj východnej Európe. Ako ďalej vyplýva z prieskumu skupiny EOS European Payment Practices 2019 (Európske platobné postupy), európske spoločnosti zaznamenali v druhom kvartáli roka len 2 % oneskorených platieb. V ostatnom období to bolo 6 až 7 % úhrad po termíne. Tri štvrtiny respondentov však v prieskume uviedli, že načasovanie nehrá z pohľadu akumulácie neskorých platieb žiadnu úlohu.

Rozdiely v platobnej disciplíne z hľadiska časového obdobia nebadá na Slovensku 79 % oslovených spoločností. Pre tých, ktorí rozdiely vidia, bola horšia druhá polovica roka (júl až december, zhodne po 6 % neskorých platieb v oboch kvartáloch). Počas druhého kvartálu u nás firmy zaznamenali len 2 % úhrad po termíne. V januári až marci to bolo 5 %.

Medzi západoeurópskymi krajinami sa najviac neskorých platieb (14 %) nahromadilo v období júl až september v Dánsku. V tej istej krajine bolo najmenej platieb po termíne v apríli až júni (0 %). Spomedzi štátov východnej Európy bolo najviac neskorých úhrad v júli až septembri v Slovinsku ( 20 %). Žiadne rozdiely z časového hľadiska nebadá najviac respondentov v rámci celej Európy v Poľsku.

Prieskum skupiny EOS analyzuje vzťahy medzi platobnými zvyklosťami, podmienkami a vplyvom peňažných tokov na európsku ekonomiku a spoločnosť. Na otázky o svojich skúsenostiach odpovedalo po 200 firiem z Nemecka, Dánska, Belgicka, Švajčiarska, Veľkej Británie, Španielska, Francúzska, Poľska, Slovenska, Českej republiky, Slovinska, Chorvátska, Maďarska, Bulharska, Ruska, Grécka a Rumunska.

Spoločnosť EOS Group je medzinárodný poskytovateľ finančných služieb. Jej hlavnou činnosťou je správa a manažment pohľadávok. S vyše 8 000 zamestnancami poskytuje služby pre približne 20 000 zákazníkov v 26 krajinách po celom svete prostredníctvom viac ako 60 dcérskych spoločností vrátane Slovenska. Jej kľúčovými sektormi sú bankovníctvo, poisťovníctvo, sieťové odvetvia, telekomunikácie, zásielkový predaj a e-commerce.

Súvisiace články

Aktuálne správy