Kozmetický gigant Coty zaznamenal v 1. kvartáli pokles tržieb

Kozmetický gigant Coty zaznamenal v 1. kvartáli svojho obchodného roka 2019/20 pokles tržieb. A väčší, ako mu predpovedali analytici z Wall Street. Dôvodom bol slabší predaj jeho masovo vyrábaných kozmetických značiek.
Coty, rovnako ako iní výrobcovia kozmetiky, čelí spomaľujúcemu sa dopytu po svojich produktoch. Generácia tzv. mileniánov aj tínedžeri totiž uprednostňujú „nahé líčenie“, teda len s minimom, alebo úplne bez make-upu a dávajú prednosť kúpe kozmetiky on-line.
Tržby divízie spotrebnej kozmetiky spoločnosti Coty klesli za tri mesiace do konca septembra 2019 o 9,7 %, pričom jej značka Younique zaznamenala pokles tržieb približne o 2 %. Coty v septembri predala celý svoj 60-percentný podiel v Younique.
Coty taktiež skúma predaj divízie profesionálnej kozmetiky, ktorý zahŕňa značky ako Wella a Clairol, v rámci snahy o zníženie dlhu.
Tržby celej skupiny v 1. kvartáli klesli o 4,4 % na 1,94 miliardy USD (1,75 miliardy eur). Analytici, ktorých oslovila spoločnosť Refinitiv, očakávali tržby 1,97 miliardy USD.
Skupina dosiahla v uplynulom štvrťroku čistý zisk 52,3 milióna USD, čo predstavuje 7 centov na akciu, zatiaľ čo vlani vykázala stratu 12,1 milióna USD alebo 2 centy na akciu. K tomuto výsledku však prispel jednorazový príjem z predaja podielu v Younique.
Po očistení od jednorazových položiek Coty zarobil 7 centov na akciu, zatiaľ čo analytici očakávali 6 centov na akciu.

Súvisiace články

Aktuálne správy