V prieskume o platobnej disciplíne skončilo Slovensko posledné

Úhrady faktúr sa podľa prieskumu na Slovensku udiali neskôr než v stanovenom termíne v 21 % prípadov, 3 % pohľadávok spadajú medzi úplne nevymožiteľné.

BRATISLAVA 14. októbra (SITA) – Slovensko skončilo na poslednom mieste v rebríčku platobnej disciplíny firemných aj koncových zákazníkov. Vyplýva to zo štúdie European Payment Practices 2019, ktorú si nechala vypracovať skupina EOS. Tá zaznamenala na Slovensku až 24 % neskorých platieb a úplne nevymožiteľných pohľadávok. Priemer vo východnej Európe bol pritom 21 %, v západnej len 17 %. Západoeurópske krajiny si v porovnaní s rokom 2018 polepšili o dva percentuálne body, východoeurópske o jeden.

Čo sa týka Slovenska, úhrady faktúr sa udiali neskôr než v stanovenom termíne v 21 % prípadov, 3 % pohľadávok spadajú medzi úplne nevymožiteľné. Rovnako nedisciplinovaní pri platení faktúr boli firemní aj koncoví zákazníci. „Tohoročný prieskum skupiny EOS zmapoval platobnú disciplínu v 17 európskych krajinách. To, že Slovensko skončilo ako úplne najhoršie, je nepekná vizitka. Vrhá to zlé svetlo na renomé tamojších podnikateľských subjektov, pokiaľ potenciálni záujemcovia zvažujú obchodovať s nimi. Rovnako tak môžu vzhľadom na tento fakt upustiť od svojich investičných zámerov,“ upozornil konateľ spoločnosti EOS KSI Slovensko Michal Šoltes.

Prieskum analyzuje vzťahy medzi platobnými zvyklosťami, podmienkami a vplyvom peňažných tokov na európsku ekonomiku a spoločnosť. Na otázky o svojich skúsenostiach s platbami, hospodárskom vývoji krajiny a rizikách v manažmente pohľadávok odpovedalo po 200 firiem z Nemecka, Dánska, Belgicka, Švajčiarska, Veľkej Británie, Španielska, Francúzska, Poľska, Slovenska, Českej republiky, Slovinska, Chorvátska, Maďarska, Bulharska, Ruska, Grécka a Rumunska.

Spoločnosť EOS Group je jedným z popredných medzinárodných poskytovateľov finančných služieb. Jej hlavnou činnosťou je správa a manažment pohľadávok. S viac ako 8 000 zamestnancami zaisťuje finančnú bezpečnosť pre približne 20 000 zákazníkov v 26 krajinách po celom svete prostredníctvom viac ako 60 dcérskych spoločností vrátane Slovenska.

 

 

Súvisiace články

Aktuálne správy