Plzeňský Prazdroj Slovensko dosiahol vlani obrat 126 mil. eur

Z tejto sumy firma vykázala zisk v hodnote viac ako 11 miliónov eur.

Plzeňský Prazdroj Slovensko rástol vlani druhý rok po sebe. Ako uviedla spoločnosť v tlačovej správe, jej celkový obrat predstavoval v minulom roku viac ako 126 miliónov eur. Z tejto sumy firma vykázala zisk v hodnote vyše 11 miliónov eur. Na priamych aj nepriamych daniach zaplatila takmer 48 miliónov eur, z toho takmer polovicu tvorila spotrebná daň.

Plzeňský Prazdroj Slovensko si udržal podiel na trhu na úrovni predchádzajúceho roka (37 %), je tak v pozícii trhovej dvojky. Míľnikom pre spoločnosť bol marec 2018, kedy zmenila svoj názov z Pivovarov Topvar na Plzeňský Prazdroj Slovensko. Ten s objemom vyše 1,6 milióna hektolitrov zlepšil uplynulý rok svoje predaje z predchádzajúceho roka o takmer šesť percent. Medziročne tak opäť stúpal nielen v segmente čapovaného, ale aj baleného piva. Prvou voľbou slovenských spotrebiteľov boli plechovky. Objem na výčape predstavoval približne 30 % z celkového predaného objemu.

„Opäť sme posilnili nielen svoju pozíciu silného hráča v rámci pivného trhu, ale aj ako stabilný zamestnávateľ pre takmer 600 ľudí. Na naše aktivity je navyše nepriamo naviazaných ďalších 18-tisíc pracovných miest,“ povedal generálny riaditeľ Plzeňského Prazdroja Slovensko Grant Liversage.

Kategória nealkoholického piva je podľa spoločnosti za posledné roky na výraznom vzostupe. Na Slovensku má špeciálnu pozíciu najmä ochutené nealko. „Jeho spotreba na hlavu je u nás s ôsmimi litrami dokonca dvakrát vyššia ako u susedných Čechov. Pri celej kategórii piva sme s 80 litrami na hlavu na 11. mieste v rámci Európy,“ informoval obchodný riaditeľ Plzeňského Prazdroja Slovensko Martin Grygařík.

Akciová spoločnosť Plzeňský Prazdroj Slovensko je pivovarníckou spoločnosťou so 600 zamestnancami. Do portfólia jej značiek patrí Pilsner Urquell, Šariš, Velkopopovický Kozel, Radegast, Gambrinus, Topvar, Smädný Mních, Excelent, nealkoholické pivo Birell či cider Kingswood a Frisco. Spoločnosť patrí pod Asahi Breweries Europe Group, ktorá vznikla po akvizícii piatich stredoeurópskych pivovarníckych spoločností japonskou pivovarníckou spoločnosťou Asahi.

Súvisiace články

Aktuálne správy