NASES opäť zjednodušila používanie elektronickej schránky

Pridajte názor  Zdroj:

20. 1. 2019 - Pre používateľov elektronickej schránky pribudli tri vylepšenia.

Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES) na základe prieskumu vychádza v ústrety používateľom elektronickej schránky a vylepšuje jej funkcionality. Tentokrát prináša používateľom tri vylepšenia, ktoré urýchlia nahlasovanie problému s elektronickou správou či zjednodušia vyhľadávanie správ. NASES o tom informovala v tlačovej správe.

Jednou z noviniek je podľa NASES funkcia Nahlásenie problému so správou, ktorá používateľov odbremení od zdĺhavého vypisovania kontaktného formulára, vypĺňania informácií a nahrávania potrebných príloh. „Pre prípadné problémy so správou dnes používatelia elektronickej schránky jednoducho odošlú problém priamo z vybranej správy. Podnet obratom príjme Ústredné kontaktné centrum, ktoré bude používateľa spätne kontaktovať s riešením danej situácie,“ ozrejmil NASES.

Používatelia elektronickej schránky po novom už nemusia náročne vyhľadávať správy. Vďaka vyhľadávaniu prostredníctvom identifikátora správy (Message ID) sa požadovaná správa automaticky otvorí. „Pribudli aj ďalšie atribúty vyhľadávania. Používatelia môžu správu nájsť podľa dátumu, veľkosti, alebo podľa toho, či obsahuje prílohu. Prínosom je uľahčenie vyhľadávania už vybavených správ, ktoré zapĺňajú schránku, čo ocenia najmä tí, ktorí denne pracujú s veľkým počtom správ,“ doplnil NASES.

Treťou z nových funkcií je priebežné zobrazovanie veľkosti vytváranej správy. Pozitívom je, že používateľ má ešte pred odoslaním prehľad o tom, či neprekročil povolenú veľkosť správy, ktorá nesmie spoločne s prílohami presiahnuť 50 MB. "NASES neustále monitoruje požiadavky používateľov elektronických schránok a naďalej pracuje na uľahčovaní komunikácie so štátom tak, aby bola práca s elektronickými schránkami čoraz jednoduchšia a intuitívnejšia,“ uviedol generálny riaditeľ NASES Peter Ďurica.

Za posledné mesiace v elektronických schránkach pribudlo podľa NASES množstvo nových funkcionalít. Napríklad potvrdenie o odoslaní elektronického podania, hromadné potvrdzovanie doručeniek či preposielanie správ na e-mail. Zároveň sa zjednodušil aj spôsob vybavovania elektronického podpisu, ktorý si používatelia od októbra 2018 môžu vybaviť z pohodlia domova.