Nálada spotrebiteľov v USA sa zlepšila o niečo menej, než sa čakalo

Nálada spotrebiteľov v USA sa v septembri zlepšila o niečo menej, než sa pôvodne očakávalo. Index spotrebiteľskej dôvery Michiganskej univerzity stúpol v septembri na 100,1 bodu z 96,2 bodu v auguste.

Nálada spotrebiteľov v USA sa v septembri zlepšila o niečo menej, než sa pôvodne očakávalo.
Index spotrebiteľskej dôvery Michiganskej univerzity stúpol v septembri na 100,1 bodu z 96,2 bodu v auguste. Prvý odhad počítal s nárastom indexu až na 100,8 bodu. Ekonómovia očakávali, že index zostane bez revízie.
Aj napriek revízii smerom nadol sa index v porovnaní s augustom prudko zvýšil. „Nálada spotrebiteľov zostala v septembri na veľmi priaznivých úrovniach, keď index prekonal hranicu 100 bodov len tretíkrát od januára 2004,“ uviedol hlavný ekonóm oddelenia Michiganskej univerzity, ktoré má na starosti prieskumu spotrebiteľskej dôvery, Richard Curtin.
Index hodnotenia aktuálnej situácie v septembri vzrástol na 115,2 bodu zo 110,3 bodu v auguste a index očakávaní sa zvýšil na 90,5 bodu z 87,1 bodu.
Curtin uviedol, že clá sú jediným faktorom, ktorý by podľa spotrebiteľov mohol mať potenciálny negatívny vplyv na ekonomiku. Obavy z negatívneho vplyvu ciel spomínala takmer tretina spotrebiteľov.
Jednoročné inflačné očakávania sa v septembri znížili na 2,7 % z 3 % v auguste a 5-ročné inflačné očakávania klesli na 2,5 % z 2,6 %.

Súvisiace články

Aktuálne správy