Maloobchodný predaj v eurozóne aj v celej EÚ vo februári vzrástol

Maloobchodný predaj v eurozóne aj v celej Európskej únii (EÚ) vo februári ožil a mierne vzrástol. Ukázali to predbežné údaje európskeho štatistického úradu Eurostat.
Konkrétne, vo februári 2018 v porovnaní s januárom sa sezónne očistený objem maloobchodného predaja zvýšil o 0,1 % v eurozóne a 0,2 % v EÚ, uviedol Eurostat. V januári sa pritom maloobchodný predaj v regióne, ktorý platí eurom, medzimesačne znížil o 0,3 % a v celej Únii stagnoval.
V medziročnom porovnaní objem maloobchodného predaja vo februári 2018 po úprave o kalendárne vplyvy vzrástol o 1,8 % v eurozóne a o 2 % v EÚ.
Motorom medzimesačného rastu maloobchodného predaja bolo vo februári najmä zvýšenie predaja pohonných látok, a to o 0,9 % v eurozóne a o 1 % v EÚ. Aj predaj potravín, nápojov a tabaku sa zvýšil, a to v oboch blokoch zhodne o 0,8 %, zatiaľ čo predaj nepotravinárskych výrobkov klesol tiež v oboch prípadoch o 0,5 %.
Spomedzi členských štátov, ktorých údaje mal Eurostat k dispozícii, najstrmší medzimesačný nárast celkového objemu maloobchodného predaja zaznamenali Estónsko (2 %), Belgicko (1,6 %), Malta a Poľsko (zhodne o 1,5 %). A najväčší pokles nahlásili Lotyšsko a Rumunsko (obaja o -2,3 %) a Rakúsko (-1,5 %).
V medziročnom porovnaní sa vo februári najviac zvýšili tržby z predaja nepotravinárskych výrobkov, o 2,3 % v eurozóne a o 2,4 % v EÚ. V prípade potravín, nápojov a tabaku stúpli tržby v oboch blokoch medziročne o 1,2 %. Ale tržby z predaja pohonných látok v euroregióne klesli o 0,1 %, ale v celej Únii sa zvýšili o 1,4 %.
Najväčší medziročný nárast maloobchodného predaja vykázali vo februári Malta (11,7 %), Poľsko (7,9 %) a Írsko (7,1 %). Pokles nahlásili len Slovinsko (-1,6 %) a Rakúsko (-1,2 %).
Na Slovensku sa maloobchodný predaj vo februári zvýšil medzimesačne o 0,6 % a medziročne o 5 %.

Súvisiace články

Aktuálne správy