PSA zvýši výrobu dodávok v závode značky Vauxhall o dve tretiny

Odchod Británie z Európskej únie (EÚ) vyvoláva obavy, ale nie dostatočné na zablokovanie investície spoločnosti PSA Peugeot Citroën do závodu na výrobu dodávok v Lutone, neďaleko Londýna. Vyhlásil to v stredu generálny riaditeľ koncernu PSA Carlos Tavares po tom, ako oznámil rozšírenie výroby v britskom podniku.
Tavares, vedľa ktorého stál britský minister obchodu Greg Clark, zároveň uviedol, že Spojené kráľovstvo musí zabezpečiť bezproblémovú obchodnú výmenu s EÚ po brexite.
Francúzsky koncern je však ochotný podstúpiť riziko, a to aj v čase, keď brexit nie je jediným zdrojom politickej neistoty. Rozhodnutie o výrobe dodávok v závode spoločnosti Vauxhall v Lutone totiž nepočká, dodal.
Francúzska skupina zvýši produkciu v anglickom závode Vauxhall približne o dve tretiny od budúceho roka, a to aj o nové modely Peugeot a Citroën, ako prejav dôvery v britskú továreň rok pred brexitom.
PSA kúpil vlani nemeckú automobilku Opel a jej britskú sestru Vauxhall od amerického koncernu General Motors. Aktuálne prebieha v týchto firmách reštrukturalizácia, ktorá ich má vrátiť k zisku. Agentúry už dnes ráno informovali, že PSA Group plánuje ukončiť spoluprácu Vauxhall a konkurenčnej automobilky Renault, ktoré v Lutone vyrábali spoločne dodávky na platforme ako Renault Trafic. Namiesto toho využije kapacitu tejto továrne na výrobu vlastných značiek.
Šéf PSA v stredu spresnil, že v Lutone sa budú vyrábať dodávky na novej platformy EMP2. To umožní vyrábať v tomto závode aj dodávku Peugeot Expert a Citroën Jumpy, čo potvrdzuje predchádzajúcu správu.
Ročná produkcia britskej továrne sa od roku 2019 zvýši na 100.000 dodávok zo 60.000 dodávok v minulom roku.
A zatiaľ čo šéf PSA na jednej strane hovorí, že sa teraz musí rozhodnúť o zvýšení produkcie dodávok, zároveň dodal, že má čas počkať na výsledok rozhovorov o brexite, kým prisľúbi nové investície aj do ďalšieho závodu Vauxhall – v Ellesmere Port, kde sa vyrábajú modely Astra.
Britská vláda sa bude podieľať na investícii do zvýšenia výroby dodávok v rámci svojho úsilia o podporu automobilového priemyslu, ktorý je od roku 1980 jedným z mála úspešných odvetví britského výrobného sektora a zamestnáva viac ako 800.000 ľudí.
V areáli spoločnosti Vauxhall v Lutone, ktorá je jediným výrobcom dodávok v Británii, pracuje v súčasnosti okolo 1400 ľudí. PSA odmietol zverejniť veľkosť svojej investície. Povedal len, že očakáva, že sa vytvoria nové pracovné miesta.
Automobilky sa však obávajú, že akékoľvek tarify alebo prekážky obchodu v rámci nového obchodného režimu medzi Britániou a EÚ, by mohli zvýšiť ich náklady a v dôsledku čoho by sa niektoré závody stali nerentabilné.

Súvisiace články

Aktuálne správy