Hračkársky koncern Mattel sa vo 4. kvartáli prepadol do straty

Americký hračkársky koncern Mattel sa vo 4. kvartáli nečakane prepadol do straty. Na výsledky malo vplyv viacero faktorov, medzi nimi problémy najväčšieho reťazca s hračkami Toys "R" Us, slabší dopyt po niektorých produktoch firmy a najnovšie daňová reforma v USA, ktorá pre Mattel znamenala vysoké jednorazové náklady.

Americký hračkársky koncern Mattel sa vo 4. kvartáli nečakane prepadol do straty. Na výsledky malo vplyv viacero faktorov, medzi nimi problémy najväčšieho reťazca s hračkami Toys „R“ Us, slabší dopyt po niektorých produktoch firmy a najnovšie daňová reforma v USA, ktorá pre Mattel znamenala vysoké jednorazové náklady.
Podobne ako ďalšie hračkárske spoločnosti, aj Mattel zápasí s dôsledkami presunu väčšieho počtu zákazníkov na internet a zvýšeného záujmu detí o videohry a elektroniku. K tomu sa následne pridal krach reťazca Toys „R“ Us. Po maloobchodnej sieti Wal-Mart bol Toys „R“ Us druhým najväčším odberateľom hračiek od Mattela a na jeho ročných tržbách v USA sa podieľal 15 až 20 %. V januári však reťazec oznámil, že v USA zatvorí 182 obchodov, čo je zhruba pätina z ich celkového počtu v krajine.
Spoločnosť však urobila výrazné zmeny v divízii svojho známeho produktu, ktorým sú bábiky Barbie, čo sa odrazilo aj na tržbách v tejto divízii. Firma rozšírila ponuku bábik, pričom najnovšie sa rozhodla aj pre verziu Barbie v hidžábe. Tržby z predaja Barbie vzrástli vo 4. kvartáli o 9 %. Naopak, tržby z predaja v divízii pre najmenšie deti Fisher-Price, ale aj v oblasti predaja stavebníc vo 4. štvrťroku klesli.
Hračkársky koncern uviedol, že za 4. štvrťrok zaznamenal stratu 281,3 milióna USD (225,78 milióna eur), čo na akciu predstavuje 82 centov. Na porovnanie, v rovnakom období minulého roka dosiahol zisk 173,8 milióna USD (50 centov/akcia).
V prípade očistenia o jednorazové položky dosiahla strata na akciu 72 centov, čím spoločnosť výrazne zaostala za odhadmi trhov. Tie počítali so ziskom na úrovni 16 centov/akcia.
Tržby klesli medziročne o 12 % na 1,61 miliardy USD. Ani v tomto prípade nesplnila očakávania analytikov, ktorí počítali s tržbami na úrovni 1,69 miliardy USD.

Súvisiace články

Aktuálne správy