Britským spotrebiteľom sa v novembri znovu zhoršila nálada

Britským spotrebiteľom sa v novembri znovu zhoršila nálada. Domácnosti pesimistickejšie hodnotia ekonomickú situáciu v krajine, rovnako ako vývoj vlastných financií. Ukázal to najnovší prieskum inštitútu GfK. Jeho výsledky signalizujú, že ekonomiku krajiny, ktorej motorom sú spotrebiteľské výdavky, čakajú ďalšie problémy.
Podľa najnovšieho prieskumu GfK dlhodobý indikátor spotrebiteľskej dôvery v Británii v novembri klesol o 2 body na -12 bodov. A v októbri sa tento ukazovateľ znížil o 1 bod.
Prieskum odhalil, že názory domácností na vývoj ekonomiky aj ich osobných financií sa zhoršili. Spotrebitelia v oboch prípadoch pesimistickejšie hodnotia minulý, ale aj budúci vývoj.
Anketa tiež ukázala, že domácnosti sú menej ochotné míňať peniaze na nákup drahších položiek. To poukazuje na zhoršovanie ich životnej úrovne. Disponibilné príjmy britských spotrebiteľov totiž klesajú v dôsledku zrýchľovania inflácie, ktorú naštartovalo oslabenie libry po vlaňajšom referende o brexite. A slabý rast platov celú situáciu ešte zhoršuje.
„Trajektória dôvery je nepochybne negatívna,“ povedal Joe Staton, vedúci oddelenia dynamiky trhu v spoločnosti GfK, podľa ktorého nič nenaznačuje, že by sa to malo zmeniť.

Súvisiace články

Aktuálne správy