Tržby luxusných značiek tento rok rastú vďaka mileniánom a street fashion

Dopyt po tzv. street fashion (pouličnej móde) pomohol v tomto roku zvýšiť globálny predaj luxusných produktov a prilákať do butikov mladú generáciu. Experti odhadujú, že tržby luxusných módnych značiek stúpnu o približne 5 % na zhruba 263 miliárd eur. Uvádza sa v štúdii spoločnosti Bain & Company.
Podľa Bain „luxusný sektor“ vstupuje do obdobia, ktoré by mu po dvoch rokoch stagnácie malo priniesť stabilný medziročný rast o približne 5 % do roku 2020.
„Zákazníci sú čoraz mladší, a to je veľmi dobré pre stredno- a dlhodobý výhľad tohto odvetvia,“ povedala Federica Levatová, partnerka spoločnosti Babin & Company, pred zverejnením štúdie Asociácie talianskych výrobcov luxusného tovaru Altagamma.
Módne domy sa už dlhšie snažia zaujať tzv. mileniánov. Preto v rámci svojej komunikačnej stratégie využívali sociálne siete aj známe osobnosti. Ale až tzv. street fashion zaujala generáciu Z, narodenú po roku 1995. Do drahých, značkových obchodov ich prilákali džínsy, tričká a ironické detaily.
Je to veľký trh, napríklad v prípade luxusných tričiek sa odhaduje na zhruba 2,5 milióna eur, a rastie veľmi rýchlo, upozornila Levatová.
No, aj keď street fashion dokázala pritiahnuť do luxusných butikov novú generáciu spotrebiteľov, je to dvojsečná zbraň. Ľahko ju totiž môžu kopírovať výrobcovia tzv. rýchlej módy, teda odevné reťazce. Luxusné značky preto v snahe ubrániť si pozíciu a udržať mladú klientelu, kladú veľký dôraz na aktivity súvisiace s tzv. brandingom, ako sú napríklad príbehy na Instagrame, či vytváranie väzieb s ľuďmi, ktorí majú na mládež vplyv. Ale aj dizajn obchodov, ktoré sú v každom meste iné a jedinečné, má dôležitú úlohu. Cieľom je prilákať turistov aj domácich zákazníkov.
Kedysi to bolo len o „kozmetickom skrášlení“ produktu, teraz je to len jedna z mnohých pák, ktoré sa používajú na udržiavanie a chytenie zákazníka, dodala Levatová.

Súvisiace články

Aktuálne správy