Regióny Liptov a Vysoké Tatry chcú získavať turistov spoločne

Spoločná destinačná obchodná centrála oboch horských regiónov Enjoy Tatras má prilákať návštevníkov nielen z tradičných, ale najmä zo vzdialenejších krajín.

Horské regióny Liptov a Vysoké Tatry chcú prilákať návštevníkov nielen z tradičných, ale najmä zo vzdialenejších krajín spoločnou destinačnou obchodnou centrálou Enjoy Tatras (Vychutnajte si Tatry). Hlavnou klientelou domácich hôr sú popri Slovákoch susedia z Česka a Poľska, no obe oblastné organizácie cestovného ruchu vidia potenciál aj na netradičných trhoch, tie si podľa nich vyžadujú oveľa premyslenejšiu stratégiu a komplexnú ponuku služieb. Využívať budú aj blízkosť letiska Poprad – Tatry s možnosťou rýchlej prepravy turistov do hotelov.

Spoločná snaha regiónov by mala prispieť k získaniu nových turistov. „Dospeli sme k názoru, že najlepšie riešenie je vytvoriť destinačno-obchodnú centrálu, ktorá bude obchodným zastrešením marketingových aktivít, ktoré obe oblastné organizácie realizujú. Jej úlohou bude zastupovať regióny Liptov aj Vysoké Tatry na nových trhoch a aktívne vyhľadávať nové možnosti spolupráce práve s trhmi, pri ktorých je potrebné letecké spojenie,“ informovala riaditeľka Enjoy Tatras Gabriela Kohuthová. Centrála je podľa nej zameraná hlavne na sektor B2B (business to business), teda vzťahy medzi obchodnými spoločnosťami, a jednou z jej úloh má byť vytvorenie konkurencieschopného destinačného produktu, rozoznateľného v medzinárodnom meradle.

Predseda predstavenstva Oblastnej organizácie cestovného ruchu Region Vysoké Tatry a starosta Štrby Michal Sýkora tvrdí, že hostia zo vzdialenejších krajín nevnímajú Liptov alebo Vysoké Tatry, ale Slovensko a Tatry. „Aj preto je prirodzené a vhodnejšie, aby sme spojili svoje sily a spoločne Tatranci aj Liptáci pripravili čo najkvalitnejšiu ponuku. Preto vznikla Enjoy Tatras, naša spoločná destinačno-obchodná centrála, ktorá bude oslovovať potenciálne trhy cez veľkých touroperátorov,“ povedal Sýkora.

Potrebu prilákať návštevníkov aj z iných krajín s perspektívou si uvedomuje aj predseda predstavenstva Oblastnej organizácie cestovného ruchu Region Liptov a primátor Liptovského Mikuláša Ján Blcháč. „Briti aj Lotyši to majú autami veľmi ďaleko, a preto za zimnou dovolenkou často lietajú. Keď im dokážeme ponúknuť dobrú alternatívu oproti alpským strediskám, tak máme veľkú šancu uspieť. Ceny doplnkových služieb u nás sú nižšie ako v Alpách a dopravné vzdialenosti z letiska do hotelov a lyžiarskych stredísk sú neporovnateľne kratšie,“ priblížil Blcháč. Aj vďaka leteckému spojeniu Popradu s Tel Avivom sú podľa neho hotely vyšších kategórií v Tatrách a na Liptove plné už druhé leto po sebe turistami z Izraela.

V prvom polroku tohto roka zaznamenali oba regióny medziročné zvýšenie návštevnosti – Liptov o vyše osem percent a Vysoké Tatry takmer o štyri percentá. Pozitívnu bilanciu očakávajú aj za celé leto, štatistické údaje o tom zatiaľ nezverejnili. Poskytovatelia služieb cestovného ruchu zaznamenali zvýšený počet návštevníkov z nových krajín.

Letisko Poprad – Tatry má pravidelné letecké spojenie s letiskom Londýn – Luton, linku prevádzkuje trikrát v týždni maďarská nízkonákladová letecká spoločnosť Wizz Air. Lotyšský národný letecký dopravca airBaltic bude cez zimnú sezónu, od polovice decembra do marca, opäť lietať na linke Riga – Poprad každú sobotu. Perspektívu pre regióny pod Tatrami z pohľadu turistov môže mať aj Letisko Košice s viacerými pravidelnými spojeniami.

Súvisiace články

Aktuálne správy