Výsledky Orangeu ovplyvňuje pokračujúca regulácia

Bratislava 27. júla (TASR) – Celkové výnosy mobilného operátora Orange Slovensko dosiahli v prvom polroku 342 miliónov eur. Spoločnosti sa za uvedené obdobie podarilo medziročne zvýšiť svoju zákaznícku bázu. Celkový počet aktívnych zákazníkov mobilných služieb ku koncu júna predstavoval 2,884 milióna, čo je o 1,2 % viac ako v rovnakom období predchádzajúceho roka. Ďalších 62.000 zákazníkov využívalo služby fixných služieb cez optickú sieť a DSL.
Za medziročným poklesom výnosov o 7 % stojí pokračujúca regulácia v oblasti roamingu a terminačných poplatkov, ako aj všeobecný pokles cien na trhu telekomunikačných služieb. Výrazný rast zaznamenal objem dátovej prevádzky hlasových fakturovaných zákazníkov Orangeu, ktorý sa medziročne zvýšil o 169 %. Podiel výnosov z mobilných nehlasových služieb na celkových výnosoch za mobilné služby vzrástol medziročne o 2,2 percentuálneho bodu na 23,4 %. Významne rástol objem hlasovej prevádzky v roamingu, keď zákazníci Orangeu v zahraničí komunikovali o 21 % viac ako za rovnaké obdobie minulého roka. Priemerný mesačný výnos na zákazníka dosiahol 17,6 eura za prvý polrok 2012, čo bolo o 8,6 % menej ako v rovnakom období predchádzajúceho roka. Súčasne za rovnaké obdobie vzrástla hlasová prevádzka priemerného zákazníka o 2,2 %.
Pozitívny vývoj zákazníckej bázy ovplyvnil predovšetkým pokračujúci rast počtu zákazníkov s paušálmi, ktorý medziročne dosiahol +1,7 %, zatiaľ čo počet zákazníkov predplatených služieb ostal medziročne nezmenený. Pozitívny vývoj počtu zákazníkov a ich rastúca spokojnosť sa prejavila v medziročnom náraste opätovne uzavretých zmlúv o 5,8 %.

Súvisiace články

Aktuálne správy