Dôvera amerických spotrebiteľov v 2. kvartáli klesla

Washington 25. júna (TASR) – Americkým spotrebiteľom sa v súčasnom 2. štvrťroku 2012 zhoršila nálada, už druhý kvartál po sebe. Ich dôvera v ekonomiku v porovnaní s prvými troma mesiacmi 2012 klesla. Dôvodom je spomalenie rastu zamestnanosti a eskalácia dlhovej krízy eurozóny.
Američania sa obávajú, že dôsledky európskej krízy pocítia aj Spojené štáty. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu analytickej spoločnosti Nielsen, na ktorom sa zúčastnilo 500 respondentov. Uskutočnil sa v dňoch 4.-21. mája.
Anketa odhalila, že index spotrebiteľskej dôvery v najväčšej svetovej ekonomike v 2. štvrťroku 2012 v porovnaní s predchádzajúcim kvartálom klesol o päť bodov na 87 bodov.
Hodnota indexu nižšia ako 100 bodov signalizuje, že medzi spotrebiteľmi panuje pesimistická nálada. Na príčine je podľa viceprezidenta spoločnosti Nielsen Todda Hala spomalenie tvorby nových pracovných miest v USA, nestabilná situácia na globálnych finančných trhoch a vysoké schodky v rozpočtoch na lokálnej aj celoštátnej úrovni v rámci USA.

Súvisiace články

Aktuálne správy