Slovenská pošta a Poštová banka založili dcérsku firmu

Nová spoločnosť SPPS, a.s. bude organizačno-technickou platformou pre zastrešenie rozvoja a automatizácie transakčných finančných služieb poskytovaných v sieti Slovenskej pošty, a.s. Podiel Slovenskej pošty na základnom imaní novovzniknutej dcérskej firmy je 60 percent a Poštová banka má v nej podiel 40 percent.

Slovenská pošta, a.s. v snahe o rozvoj a automatizáciu poštových a finančných služieb založila dcérsku firmu SPPS, a.s. aj s majetkovou účasťou svojho strategického partnera Poštovej banky, a.s. Nová spoločnosť bude organizačno-technickou platformou pre zastrešenie rozvoja a automatizácie transakčných finančných služieb poskytovaných v sieti Slovenskej pošty. Podiel Slovenskej pošty na základnom imaní novovzniknutej dcérskej firmy je 60 % a Poštová banka má v nej podiel 40 %.

„Rozvoj automatizácie našich služieb je kľúčovým krokom k znižovaniu nákladov pošty a súčasne aj príležitosťou na zvyšovanie výnosov, ktoré so zavedením vylepšených a nových služieb očakávame. Technologická a finančná podpora zo strany nášho partnera Poštovej banky zároveň umožní Slovenskej pošte uskutočniť elektronizáciu kľúčových poštových a finančných služieb oveľa efektívnejšie a ekonomicky výhodnejšie,“ informovala v stanovisku agentúru SITA generálna riaditeľka Slovenskej pošty Marcela Hrdá. Aj táto forma spolupráce podľa nej pomôže pošte dostať sa opäť do čiernych čísiel už v horizonte najbližších rokov. Podľa generálneho riaditeľa Poštovej banky Mareka Tardu partnerstvo so Slovenskou poštou umožní využiť a ešte viac rozvíjať doteraz vykonané investície do automatizovanej siete pôšt a prinesie klientom ďalšie jednoduché a dostupné produkty.

Slovenská pošta ďalej informovala, že zintenzívňuje kroky vedúce k poskytovaniu kvalitnejších a efektívnejších služieb pre svojich zákazníkov tak, aby vyhovovali požiadavkám súčasnosti. K modernizácii jej produktového portfólia má pomôcť aj ďalšia automatizácia a rozvoj finančných služieb v súlade so schválenou stratégiou rozvoja spoločnosti na roky 2012 až 2015. Priorita Slovenskej pošty na tento rok je podľa nej prirodzenou reakciou na liberalizáciu domáceho poštového trhu. Napĺňanie svojej stratégie rozvoja považuje Slovenská pošta za prioritu tohto roka, pričom chce ostať naďalej lídrom na trhu poštových služieb.

Na pokles využívania tradičných poštových služieb musí pošta jednoznačne zareagovať generovaním tržieb z aktivít, ktoré nepatria k jej hlavnej činnosti. „Z dlhodobého hľadiska potrebujeme generovať 40 až 50 % tržieb práve z iných, ako tradičných poštových služieb, medzi ktoré patria hlavne elektronické a finančné služby,“ dodala Hrdá. Týmto krokom Slovenská pošta súčasne napĺňa svoju stratégiu rozvoja na roky 2012 až

Slovenská pošta vznikla ako štátny podnik 1. januára 1993 a začiatkom októbra 2004 sa pretransformovala na akciovú spoločnosť. Jej stopercentným vlastníkom je štát prostredníctvom Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. Spoločnosť eviduje základné imanie 214,3 mil. eur. V súčasnosti má zautomatizovaných okolo 1 380 pôšt, do polovice roka 2012 bude zautomatizovaných všetkých 1 585 pôšt centrálnym informačným systémom APONet. Slovenská pošta na základe licencie s platnosťou do konca roka 2012 zabezpečuje zo zákona takzvanú univerzálnu službu, čo znamená, že je povinná doručovať zásielky do všetkých sídiel minimálne jedenkrát denne a za primeranú cenu. Od svojho vzniku hospodári samostatne a nedostáva dotácie zo štátneho rozpočtu.

Súvisiace články

Aktuálne správy