Slovenská pošta založila s Poštovou bankou dcérsku spoločnosť

Bratislava/Banská Bystrica 6. februára (TASR) - Jedným z prvých krokov, na ktoré sa pošta plánuje v rámci elektronizácie a automatizácie zamerať, sú ePoukaz a elektronická Peňaženka Obyvateľstva.

Bratislava/Banská Bystrica 6. februára (TASR) – Jedným z prvých krokov, na ktoré sa pošta plánuje v rámci elektronizácie a automatizácie zamerať, sú ePoukaz a elektronická Peňaženka Obyvateľstva. Tieto služby vďaka automatizovaným procesom zjednodušia doterajší platobný styk a rýchlejšiemu spracovaniu platieb tak prinesú výhody nielen pre občana, ale aj pre prijímateľa platby.
„Na pokles využívania tradičných poštových služieb musíme jednoznačne zareagovať generovaním tržieb z non-core aktivít. Z dlhodobého hľadiska potrebujeme generovať 40 až 50 % tržieb práve z iných, ako tradičných poštových služieb, medzi ktoré patria hlavne elektronické a finančné služby,“ hovorí generálna riaditeľka Slovenskej pošty Marcela Hrdá v súvislosti s elektronizáciou služieb. Týmto krokom Slovenská pošta súčasne napĺňa svoju stratégiu rozvoja na roky 2012 – 2015.
Vyvrcholením snahy o rozvoj a automatizáciu poštových a finančných služieb je založenie dcérskej spoločnosti Slovenskej pošty – SPPS, a.s., aj s majetkovou účasťou Poštovej banky, strategického partnera Slovenskej pošty. Nová spoločnosť je organizačno-technickou platformou pre zastrešenie rozvoja a automatizácie transakčných finančných služieb poskytovaných v sieti Slovenskej pošty.
„Uvedené partnerstvo Slovenskej pošty a Poštovej banky umožní využiť a ešte viac rozvíjať doteraz vykonané investície do automatizovanej siete pôšt a prinesie klientom ďalšie jednoduché a dostupné produkty,“ dodáva Marek Tarda, generálny riaditeľ Poštovej banky.
Podiel Slovenskej pošty na základnom imaní novovzniknutej dcérskej spoločnosti je 60 %. Poštová banka sa na základnom imaní podieľa 40 %.

Súvisiace články

Aktuálne správy