Niektoré komerčné názvy vlakov sa zmenia, na koľajnice príde Marlenka a Manner

Komerčné názvy niektorých vlakov sa v decembri zmenia. Na slovenské koľajnice tak po novom vyštartuje rýchlik Marlenka či Manner Neapolitaner. Naopak, cestujúci sa budú musieť rozlúčiť s názvami vlakov Okay Elektro a Innogy.
Takéto novinky prinesie pravidelná zmena cestovných poriadkov, ktorá začne platiť od 11. decembra. S komerčnými názvami, čiže s názvami firiem alebo ich produktov, budú od tohto dátumu jazdiť niektoré spoje štátneho dopravcu Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) premávajúce na severnej trase Bratislava – Žilina – Košice.
Cestujúci sa budú stretávať s pomenovaniami rýchlikov Mila Sedita, Horalky Sedita, Marlenka, Manner Neapolitaner, Fixinela, Novofruct a Intersport.
Dopravca však už v minulosti avizoval, že chce ponechať niektoré tradičné zemepisné názvy vlakov. Najväčšia časť pomenovaných vlakov tak bude podľa hovorcu spoločnosti Tomáša Kováča aj v novom cestovnom poriadku niesť zemepisný názov. Sú to napríklad mená ako Dargov, Liptov, Spišan či Ružín alebo Hron.
„Prostriedky utŕžené za predaj komerčných názvov vzápätí investujeme do zvyšovania úrovne cestovania a skvalitňovania našich služieb,“ priblížil Kováč.
Štátny dopravca ale zároveň od 11. decembra vracia na trať medzi Bratislavou a Košicami aj InterCity vlaky. Či začne predávať názvy aj týchto spojov, firma do budúcna nevylúčila. „Vlaky InterCity nebudú mať k 11. decembru osobitný názov. Označené budú ako vlaky InterCity Železničnej spoločnosti Slovensko a číslom vlaku. Do budúcnosti však nevylučujeme zmenu,“ dodal Kováč.
Komerčné názvy vlakov sa na slovenské koľajnice vrátili v júni 2013. Fungovali však už aj v minulosti. Ľudia cestovali napríklad vlakmi s názvami Aspirín či Obchodné centrum Mirage. V roku 2011 ich však vtedajšie vedenie ZSSK zrušilo a vrátilo sa k pôvodným slovenským pomenovaniam vlakov.
Dôvodom bolo najmä to, že názvy mali zlý dosah na orientáciu cestujúcich. „Jedným smerom sa totiž ten istý rýchlik volal inak ako opačným, názvy sa miešali a zamieňali. Nehovoriac často o trápnosti hlásení jednotlivých názvov,“ argumentoval vtedy dopravca ZSSK. A nenaplnili sa ani finančné predstavy, ktoré mala takáto reklama spoločnosti priniesť.

Súvisiace články

Aktuálne správy